English

تاریخ عرضه کارت گرافیک آرک اینتل بالاخره مشخص شد

پس از مدت ها، به گفته اینتل، کارت گرافیک A770 به زودی برای GPU های نسل آتی عرضه خواهد شد.

تاریخ عرضه کارت گرافیک آرک اینتل بالاخره مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج، پس از مدت ها انتظار، سرانجام اینتل (Intel) اعلام کرد که پردازنده گرافیکی Arc A770 در تاریخ ۱۲ اکتبر در دسترس خواهد بود. با توجه به اینکه انویدیا (Nvidia) اخیرا از کارت های RTX 4090 و 4080 RTX خود رونمایی کرده و AMD نیز سخت افزار نسل بعدی خود را معرفی کرده است، بسیاری از اینکه تیم آبی اکنون متعهد به انتشار پیشنهادهای گرافیکی مورد انتظار خود است، راحت خواهند شد. با توجه به اینکه Arc در ابتدا قرار بود در ابتدای سال جاری عرضه شود، اما این اتفاق صورت نگرفت، نگرانی هایی وجود داشت که غول فناوری با مشکلاتی مواجه شده است.

در حالی که کارت گرافیک Arc اینتل در ماه ژوئن وارد چین شد و بقیه جهان نیز منتظر آن بودند، با گمانه زنی هایی در مورد تاخیر و شایعاتی همراه بود که اخیراً نشان می داد این شرکت ممکن است خط تولید خود را به طور کامل لغو کند. با این حال، یکی از نمایندگان این شرکت چنین شایعاتی را رد کرده است، اکنون به نظر می رسد که این شایعات بی اساس بوده اند، با توجه به اینکه تاریخ عرضه A770 نزدیک می باشد، بدون شک بسیاری از گیمرهای رایانه شخصی مشتاقانه منتظر این روز بوده اند، زیرا این محصول جایگزین مناسبی برای آنچه Nvidia و AMD در حال حاضر در بازار ارائه داده شده می باشد.

طی یک سخنرانی که توسط مدیرعامل شرکت پت گلسینگر در رویداد نوآوری اینتل ارائه شد، تأیید شد که این کارت گرافیک میان رده در تاریخ ۱۲ اکتبر عرضه می شود و به دلیل تمایل شرکت برای رقابت در قیمت، با قیمت ۳۲۹ دلار به فروش می رسد.

 

مشخصات اصلی

A770 دارای ۱۶ گیگابایت رم GDDR6 و ۴۰۹۶ سایه زن (shader units) و سرعت bus آن ۲۵۶ بیت خواهد بود. با توجه به این موضوع، بعید است که پردازنده گرافیکی اینتل با آنچه که دو شرکت بزرگ دیگر در این صنعت برای نسل بعدی ارائه خواهند کرد مطابقت داشته باشد، اما حداقل به کسانی که به دنبال گرافیکی ارزان قیمت اما با عملکرد مناسب هستند، انتخاب متفاوتی را ارائه خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، پردازنده گرافیکی Arc اینتل در مقابل RTX 3060 انویدیا قرار خواهد گرفت و ظاهراً ردیابی پرتو بهتری را ارائه می‌دهد. اما اینکه آیا رقیب RTX عملکرد بهتری خواهد داشت یا خیر؟ در آینده مشخص می شود. واقعیت این است که برخی از مردم امیدشان را از دست داده بودند اما حداقل این نگرانی ها اکنون کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه