English

مدیر ارتباطات آیگپ:

روابط عمومی به برندسازی ما شخصیت می دهد

علی محمد کرد نایج گفت: دنیای روابط عمومی با سرعت غیر قابل تصوری رو به گسترش است.

روابط عمومی به برندسازی ما شخصیت می دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، علی محمد کرد نایج مدیر ارتباطات پیام رسان آیگپ به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی با تاکید بر این موضوع که امروز روابط عمومی مدرن و دیجیتال جانشین روابط عمومی سنتی شده است، اظهار داشت: دنیای روابط عمومی با سرعت غیر قابل تصوری رو به گسترش است و مدیران روابط عمومی باید هر روز خود را با دانش روز تطبیق دهند تا از دنیای رسانه و تبلیغات مدرن در راستای شناساندن و تقویت برند خود عقب نمانند.

 تأثیرات مستقیم روابط عمومی در روند تصمیم گیری سازمان ها

 مدیر ارتباطات آیگپ در ادامه گفت: در عصر حاضر نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، نقش قابل تأملی است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای یکی از رویکردهای جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. در واقع منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی و تاثیرات مستقیم در روند تصمیم گیری سازمان است.

 هوش مصنوعی عامل دگرگونی روابط عمومی ها

کردنایج ادامه داد: هوش مصنوعی در دنیای دیجیتال امروز باعث دگرگونی و تحول عظیمی در تمامی عرصه‌ها از جمله اقتصاد، فرهنگ، ادبیات، سلامت و ... شده است و قطعا این دگرگونی تأثیر شگرفی در ارتباطات و تبادل اطلاعات داشته است و روابط عمومی ها باید که باعث استفاده از هوش مصنوعی ارتباط سریع و در لحظه را تجربه کنند.

 روابط عمومی اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان

مدیریت ارتباطات آیگپ با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی اظهار کرد: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، بسیار چشمگیر شده و به گونه ای که موفقیت سازمان ها در عرصه ها و فعالیت های تخصصی وابستگی مستقیم به عملکرد روابط عمومی آن سازمان ها دارد.

 وی در ادامه گفت: روابط عمومی مدرن و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی برای مدیریت افکار است روابط عمومی به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان و مسئولیت خطیری در فرایند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند. به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است و این موضوع یکی از تاثیرات روابط عمومی در تشکیلات درون سازمانی است.

 تاثیرات محیط های شاد و دوستانه در عملکرد سازمان‌ها

 محمدعلی کرد نایج با تاکید بر محیط شاد و دور از استرس در سازمانها اظهار داشت: محیط شاد و دور از استرس و هیجان منفی می تواند در تمامی واحدها تأثیرگذار باشد و به افزایش و بهبود عملکرد همکاران کمک کند. به عنوان مثال ما در آیگپ دوشنبه ها کافه ارتباطات را راه اندازی کرده ایم و همکاران به بهانه صرف صبحانه، لحظات دوستانه و بانشاطی را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا فضای دوستانه تری بین مدیران و کارشناسان ایجاد شود. در فضای دوستانه قطعا بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد

عبور از بحران با صبر و شکیبایی

مدیر ارتباطات آیگپ صبر و شکیبایی را یکی از ویژگی‌های مورد لزوم روابط عمومی های موفق دانست و در این خصوص گفت: برخی مواقع موج اخبار منفی گریبان سازمان را می گیرد من به شخصه یاد گرفتم در چنین مواقعی از تحرکات هیجانی و پاسخ های آنی دوری کنم چرا که به این نتیجه رسیدم که در فضای آرام بهتر می‌شود مسائل را پردازش و بحران را مدیریت کرد.

 برخی اوقات پیش آمده که این دست از بحران‌ها را در آیگپ با سکوت حل کردیم، البته گاهی هم پیش می آید که نیاز به جوابیه مناسب و اطلاع رسانی درست به مخاطب در رسانه ها وجود دارد

 روابط عمومی به برندسازمانی شخصیت می دهد

علی محمد کرد نایج در پایان تاکید کرد: روز ملی ارتباطات و روابط عمومی می‌تواند نقطه عطفی را در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی در ایران ایجاد نماید. پاسداشت این روز لازم است چرا که روابط عمومی ها بازیگرانی لایق برای پیشبرد اهداف و ماموریت های سازمانی هستند که جامعه را محو تماشای خود می کنند.  مسئولیت پذیر بودن، داشتن هوش بالا و زیرکی استعداد سرشار، اندیشه زایا و خلاق، شهامت و شجاعت از خصایص کارشناسان و مدیران روابط عمومی است. روابط عمومی در حقیقت به برند سازمان شخصیت می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه