English

اتحادیه اروپا در مقابل قدرت شرکت‌های فناوری موضع مشترک اتخاذ می‌کند

کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم دارند در ۲۵ نوامبر (۴ آذرماه) درباره یک موضع هماهنگ در مذاکرات برای دو پیش نویس قانون جهت کنترل قدرت شرکت های بزرگ فناوری به توافق برسند.

اتحادیه اروپا در مقابل قدرت شرکت‌های فناوری موضع مشترک اتخاذ می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، البته ممکن است اختلاف میان قانونگذاران اتحادیه اروپا اجرایی شدن قوانین را به تأخیر بیاندازد.

قانون بازارهای دیجیتال (DMA) مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها برای شرکت‌هایی مانند آمازون ، اپل، گوگل و فیس بوک تعیین می‌کند که داده‌ها را کنترل می‌کنند.

قانون سرویس‌های دیجیتال (DSA) نیز شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای غیرقانونی در پلتفرم هایشان انجام دهند. نقض این قانون جریمه‌های سنگینی در پی خواهد داشت.

البته بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا درباره مبانی کلیدی DSA به توافق رسیده‌اند و درباره موضوعات باقیمانده در جلسه‌ای در ۸ نوامبر بحث و گفتگو می‌کنند. یکی از این موارد نیز تعیین کشوری است که پلتفرم‌های آنلاین بزرگ را تعیین می‌کند.

طبق قوانین فعلی ایرلند وظیفه قانونمند کردن فیس بوک، گوگل و اپل را برعهده دارد زیرا مقر این شرکت‌ها در همین کشور قرار دارد. اما برخی از کشورها می‌خواهند همین قدرت قانونگذاری برای شرکت‌های فناوری را در اختیار داشته باشند.

به گفته منابع آگاه، دولت فرانسه یک پیشنهاد مصالحه ارائه کرده که در دستور کار جلسه ۸ نوامبر قرار دارد و به کمیسیون اروپا اجازه می‌دهد پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ با بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال در اتحادیه اروپا را در یک سال تنظیم کند.

از سوی دیگر کشورهای اتحادیه اروپا قرار است در خصوص DMA از کمیسیون اروپا به عنوان تنها مجری این قانون پشتیبانی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر