English

عرضه مک بوک‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل با تراشه‌های جدید

اپل از رایانه‌های مک بوک پروی جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی خود رونمایی کرده که از جمله ویژگی‌های آنها حذف نوار لمسی از صفحه کلید و افزودن پورت اچ دی ام آی و کارت خوان اس دی است.

عرضه مک بوک‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل با تراشه‌های جدید

به گزارش خبرگزاری موج، سه پورت USB-C Thunderbolt ۴ برای این مک بوک ها در نظر گرفته شده و قیمت ساده‌ترین مدل این لپ تاپ ها ۱۹۹۹ دلار و قیمت گران‌ترین مدل آنها ۶۰۹۹ اعلام شده است. گران‌ترین مدل مک بوک دارای نمایشگر ۱۶ اینچی، تراشه M۱ مکس شامل ۱۰ هسته CPU و ۳۲ هسته گرافیکی، ۶۴ گیگابایت حافظه رم و ۸ ترابایت حافظه SSD است.

برای مک بوک های یادشده دو تراشه جدید ام ۱ پرو و ام ۱ مکس تولید شده است. اپل می‌گوید با استفاده از این تراشه‌ها، عملکرد رایانه‌های مک بوک بسیار بهتر شده است. اپل در گذشته از تراشه‌های اینتل و ای ام دی در این لپ تاپ ها استفاده می‌کرد. اپل تولید تراشه ام ۱ را از سال قبل آغاز کرد و این تراشه‌ها بر روی رایانه‌های ارزان قیمت تر مک بوک ایر نصب شدند.

مک بوک پروهای جدید در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری عرضه شده اند. تراشه ام ۱ پرو در دو مدل هشت هسته‌ای و ده هسته‌ای تولید می‌شود و پردازشگر گرافیکی آنها ۱۶ هسته‌ای است. تراشه ام ۱ مکس هم ده هسته‌ای بوده و دارای هسته گرافیکی ۳۲ هسته‌ای است.

دقت نمایشگرهای مک بوک ۱۴ اینچی جدید ۳۰۲۴ در ۱۰۶۴ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آنها نیز به ۲۵۴ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نرخ تازه سازی صفحه این نمایشگرها ۱۲۰ هرتز است. مک بوک های مذکور دارای رم‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت بوده و باتری ۷۰ وات ساعتی آنها برای ۱۷ ساعت تماشای ویدئو و ۱۱ ساعت وبگردی مناسب است. حافظه اس اس دی این مک بوک ها از ۵۱۲ گیگابایت تا ۸ ترابایت در نوسان است.

نمایشگر مک بوک های ۱۶ اینچی نیز از دقت ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل برخوردارند. باتری ۱۰۰ وات ساعتی آنها برای ۲۱ ساعت تماشای ویدئو و ۱۴ ساعت وبگردی مناسب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه