English

نمایندگان آمریکایی خواستار شدند؛

شرکت‌های فناوری ملزم به رعایت حریم خصوصی کاربران جوان شوند

سه نماینده حزب دموکرات آمریکا از کمیسیون فدرال تجارت خواسته‌اند تا ایجاد تغییرات با هدف حفاظت از کاربران جوان در شرکت‌های فناوری مانند فیس بوک، یوتیوب و تیک تاک را تضمین کند.

شرکت‌های فناوری ملزم به رعایت حریم خصوصی کاربران جوان شوند

به گزارش خبرگزاری موج، اد مارکی، کتی کاستور و لوری تراهان در نامه‌ای به نگرانی‌های قانونگذاران درباره کاربران جوان در فضای آنلاین و تعهدات اخیر شرکت‌های فناوری اشاره کردند.

به گفته آنها وظیفه کمیسیون فدرال تجارت تضمین این موضوع است که پلتفرم‌های فناوری در راستای بیانیه‌های عمومی و سیاست‌های درباره حریم خصوصی کودکان و نوجوانان عمل کنند.

این در حالی است که در هفته گذشته فرانسیس هوگن کارمند سابق فیس بوک در جلسه استماع کمیته بازرگانی کنگره شهادت داد و گفت: محصولات فیس بوک به کودکان و بازار سهام آسیب می‌رساند و دموکراسی را تضعیف می‌کند.

همین امر انتقادات وسیعی را علیه فیس بوک برانگیخت.

قانونگذاران با اشاره به استفاده روزافزون کاربران جوان از فضای آنلاین در نامه خود به کمیسیون فدرال تجارت نوشته‌اند: ما شما را تشویق می‌کنیم تا از تمام ابزارهای در اختیار خود استفاده و عملکردهای مربوط به داده‌ها در شرکت‌ها را بررسی کنید. همچنین تضمین کنید آنها به تعهدات عمومی خود پایبند هستند.

در همین راستا انگلیس در ماه گذشته با اجرای قانون «کد طراحی مناسب سنی» (Age Appropriate Design Code) تغییراتی را در این زمینه اجرایی کرده است.

این در حالی است که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر