English

امضای تفاهم‌نامه حمایت از بومی‌سازی اقلام راهبردی و تحریمی پتروشیمی

تفاهم نامه همکاری پیاده‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از بومی‌سازی اقلام راهبردی و تحریمی صنعت پتروشیمی توسط پارک فناوری پردیس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه حمایت از بومی‌سازی اقلام راهبردی و تحریمی پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس ، این مراسم با حضور مهدی صفاری‌نیا ، رئیس پارک فناوری پردیس، بهزاد محمدی ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ، اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک، احمد عسگری، مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک، صالح خالقی، دبیر شبکه ملی فن بازار ایران، وکیل زاده، مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رضایی مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در این مراسم گفت: این اتفاق مهم سرآغاز جدیدی برای حوزه دانش بنیان و پتروشیمی کشور خواهد بود. ما هم اکنون بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم و صنعت پتروشیمی هم دارای بازار بزرگی در کشور است که شناسایی این ظرفیت نیازمند یک ساز و کار مناسب است که راه اندازی فن بازار تخصصی صنعت پتروشیمی می تواند در این زمینه کمک کند.

او ادامه داد: معرفی و اطلاع رسانی ظرفیت های موجود نیازمند یک زیرساخت مهم در صنعت پتروشیمی است که این فن بازار می‌تواند محرک آن باشد. از امروز ظرفیت شرکت های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی دارای یک پایگاه مهم برای ارائه دستاوردهای خود خواهند داشت. برای مثال ۵۲ بروکر فعال بخش خصوصی می‌توانند ظرفیت های مختلف استان ها را به فن بازار پتروشیمی کشور متصل کنند.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: در مدت اخیر، بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان برای حضور و کمک به این فن بازار اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم با شکل گیری هرچه بیشتر و بهتر این تعامل و انعقاد قراردادهای پژوهشی به پیشرفت صنعت پتروشیمی کشور کمک شود.

وی افزود: احصا نیاز و تقاضاهای فناورانه شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی، رصد شرکت‌های توانمند در رفع نیازهای فناورانه، ارزیابی فنّی و کسب و کار شرکت‌های شناسایی شده، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تامین تضامین قراردادهای بومی‌سازی فناوری و کمک به تامین مالی در جریان اجرای قرارداد و پروژه‌ها، از جمله مهمترین کارکردهای این فن بازار تخصصی خواهد بود.

ظرفیت شرکت های دانش بنیان موتور محرک پیشرفت صنعت پتروشیمی

وکیل زاده در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای کمک به پیشرفت صنایع پتروشیمی به ویژه در زمان تحریم بسیار موثر است. ما در این شرکت از سال گذشته با ایجاد دفتر توسعه کسب و کار به دنبال ایجاد شبکه فن بازار در حوزه صنایع پتروشیمی برآمدیم.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: ایجاد بستر مناسب در این حوزه نیازمند توسعه زمینه های همکاری و تعاملات نزدیک ارکان های بازار فناوری کشور، اطلاع رسانی، تبادل اخبار مربوط به دستاوردهای علمی و فناوری، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا فناوری است.

او ادامه داد: در همین راستا امروز قرارداد ایجاد شبکه فن بازار تخصصی پتروشیمی با حمایت پارک فناوری پردیس منعقد شد که یکی از وظایف مهم آن خودکفایی در زمینه های مختلف صنایع پتروشیمی است.

او افزود ظرفیت های پارک فناوری پردیس از قبیل ارتباط با فن بازارهای مختلف کشور، وجود مرکز رشد و ارتباط موثر با معاونت فناوری ریاست جمهوری و ارتباط با صندوق نوآوری و شکوفایی، کمک شایانی به موفقیت این فن بازار خواهد داشت. این امر مهم در نهایت به توسعه دانش بنیان صنعت پتروشیمی منجر خواهد شد.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: کمک به انعقاد قراردادهای بومی‌سازی فناوری در صنعت پتروشیمی از طریق خود یا شرکت های وابسته، بهره برداری هرچه بیشتر از توان شرکت های دانش بنیان و فناور داخلی، معرفی محصولات بومی‌سازی شده به کلیه شرکت‌های پتروشیمی به منظور استفاده و بهره برداری حداکثری از آنها و حمایت از اجرای پروژه های جریان سازی و شبکه سازی فناوری و نوآوری در صنعت پتروشیمی از جمله مهمترین اهداف ما از راه اندازی این فن بازار تخصصی است.

گفتنی است، پارک فناوری پردیس در ۸ ماه گذشته فعالیت‌‌های مختلفی را در حوزه صنعت پتروشیمی صورت داده است. از جمله این فعالیت‌ها می توان به «تعامل با ۳۰ پتروشیمی در حال بهره‌برداری در کشور در منطقه ماهشهر و عسلویه»، «رصد بیش از ۳۰۰ تقاضای فناورانه»،‌ «برگزاری جلسات با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای نیازهای فناورانه پتروشیمی» و «تعریف بیش از 30 پروژه ساخت داخل با پتروشیمی‌ها» اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر