English

معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرد؛

۴۸ شرکت دانش‌بنیان در تابلوهای بورس و فرابورس پذیرش شدند

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد ۴۸ شرکت دانش‌بنیان به تابلوهای بورس و فرابورس راه یافتند تا تامین مالی زیست‌بوم فناوری و نوآوری رونق بگیرد.

۴۸ شرکت دانش‌بنیان در تابلوهای بورس و فرابورس پذیرش شدند

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از معاونت علمی و فناوری ، یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری، توسعه روشهای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، راه پذیرش این کسب و کارها در بازار سرمایه بورس و فرابورس فراهم شده است.

تاکنون ۴۸ شرکت دانش بنیان در تابلوهای مختلف بورس و فرابورس پذیرش شده اند و از این میان ۴۲ شرکت دانش‌بنیان در تابلوهای مختلف بورس و فرابورس فعال هستند. در این میان ۳۰درصد از این شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۲۸درصد در حوزه دارو و فراورده‌های پیشرفته و ۲۱درصد نیز در حوزه مواد پیشرفته فعالیت می کنند.

سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته برق و الکترونیک و فناوری زیست کشاورزی، دیگر صنایعی هستند که شرکت های دانش بنیان در آن موفق به پذیرش شده اند.

رشد قابل توجه حضور فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری در بازار سرمایه طی سال‌های اخیر، زمینه را برای رونق این کسب‌وکارها فراهم کرده، به طوری که با تسهیل و حمایت از پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه و رشد شرکت های دانش‌بنیان در سال های اخیر، پذیرش شرکت های دانش بنیان جهش چشمگیری داشته است.

بیش از ۴۰درصد این شرکت ها در ۴ سال گذشته در بازارهای بورس و یا فرابورس پذیرش شده‌اند. در حال حاضر ۲۵ شرکت دانش‌بنیان بورسی و همچنین ۱۷ شرکت فرابورسی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه