English

برای نگهداری فراورده های زیستی؛

فوق سردکننده‌های ایرانی تولید شد

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت اولترافریزها یا فوق سرد کننده ها برای نگهداری فرآورده‌های زیستی، سلولی، مولکولی و مواد آزمایشگاهی شدند.

فوق سردکننده‌های ایرانی تولید شد

به گزارش خبرگزاری موج، یحیی سرخوش مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: اگرچه فوق سردکننده یا اولترافریزر، نیازمند فناوری‌های پیشرفته است، اما متخصصان این شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند با توانمندی داخلی آن را ایران‌ساخت کنند.

وی ادامه داد: استفاده از فناروی به کار رفته در تجهیزات تولیدی توسط برندهای شناخته شده جهانی، زمینه ساز تولید محصول دانش بنیان سطح یک اولترا فریزر منفی ۸۶ درجه سانتیگراد است. دستگاه اولترا فریزر آزمایشگاهی منفی ۸۶ درجه سانتیگراد یا دیپ فریزر برای نگهداری نمونه های تحقیقاتی و آزمایشگاهی در پژوهشکده های تحقیقات ژنتیک، بیولوژیک، بیوتکنولوژی و آزمایشگاه های تحقیقاتی صنایع پزشکی، کشاورزی، غذایی و دارویی کاربرد دارد.

وی گفت: این محصول جدید با بهره گیری از سیستم ارتقا یافته سرمایش مخصوص توانایی رسیدن و عملکرد در دمای واقعی منفی ۸۶ درجه سانتیگراد و پایداری در آن دما برخوردار است.

به گفته سرخوش، طراحی سیستم سرمایشی به گونه ای است که در یک سیستم سرمایشی، شرایط برای رسیدن به این دما فراهم می شود، ضمنا بدنه و عایق بندی دستگاه به گونه ای است که کمترین اتلاف دمایی و انرژی ممکن را فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت گفت: حجم تولید این محصول با شرایط فعلی ۵۰ دستگاه در سال است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه