English

ماموریت گروسی درتهران

ماموریت گروسی درتهران

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج، شخصیت و کنش سیاسی رافائل گروسی حداقل به‌طور کامل برای سیاست‌مداران و شهروندان ایران اسلامی شفاف است که در چند جمله می‌توان آن را خلاصه کرد.

 

وابستگی نظری به اسرائیل و آمریکا

 

قدرت طلب و تلاش‌گر برای ارتقاء مسئولیت خود تا دبیر کلی ساز ملل متحد . عدم موضع‌گیری و گزارش صحیح و واقع‌بینانه در رابطه با روند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در آژانس یا در مصاحبه‌های بین‌المللی.

 

آیا مسئولان جمهوری اسلامی با توجه به شخصیت و سابقه گروسی تصمیم به توافق کامل با وی گرفته‌اند؟

 

به‌نظر می‌رسد رویکرد دولت محترم نسبت‌به کنشگری گروسی مثبت نیست و حتی با درخواست قبلی وی برای ملاقات مخالفت شد ملاقاتی که به‌نظر می‌رسید وی به‌طور کامل نمایندگی اسرائیل را برای گفت‌وگو داشت. اما در شرایط فعلی از مدت‌ها قبل مشخص شد طی طرحی نتانیاهو تلاش گسترده‌ای را با گروسی آغاز کرده تا وی با مسئولین ما ملاقات کند و پس‌از بازگشت مقصرسازی و عدم توافق جمهوری اسلامی را مطرح و جریان‌سازی بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی نمایند.

همگان مطلع شده‌اند که آمریکا و اسرائیل و هم‌پیمانانشان در بوق های رسانه‌ای ی خود تلاش نموده‌اند به افکار جهان و البته سیاست‌مداران ما القا کنند که سفر گروسی به تهران ماموریتی تعیین‌کننده برای وضعیت بین‌المللی و اقتصادی جمهوری اسلامی است. با لو رفتن نقشه اسرائیل و آمریکا برای مقصرسازی و عدم همکاری ایران تصمیم بر مجوز ورود مشروط گروسی به تهران و مذاکره در چارچوب تعیین‌شده .
اما به‌نظر می‌رسد این واقعیت وجود دارد که در هرحال حتی با مثبت بودن مذاکرات ،گزارش رافائل گروسی مبهم یا همچنان به نوعی به ضرر جمهوری اسلامی خواهد بود و لازم است مسئول نسبت‌به موضع آژانس تجدید نظر نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر