English

غدیر خم، ولایت مستمر علوی تا قیامت

غدیر خم، ولایت مستمر علوی تا قیامت

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ رسالت نبی اکرم (ص) با تعیین ولایت علوی در غدیر خم کامل شد، یا به عبارتی دیگر اگر در غدیر خم ولایت امیرالمومنین (ع) که استمرار ولایت الهی بر مردم است عملی و معین نمی شد، رسالت نبوی هم کامل نبود.

اهمیت غدیر خم به تعیین ولایت در بستر زمان تا قیامت است، کما اینکه در خطبه غدیریه بر آن تاکید شده و انتقال ولایت پس از امیرالمومنین تا مهدی موعود تبیین شده است.

اهمیت این تبیین و تعیین با توجه به جایگاه و زمان غدیر خم نیز فزون می یابد، زیرا پس از اتمام حج در چهار راه عبوری جماعت مسلمین جهان آن هم بالغ بر صد هزار نفر گویای ویژگی و الزام این اقدام الهی است و به طور واضح می توان گفت، نور ولایت علوی از سینه رسالت نبوی رسول اکرم صادر می شود.

پس آنانی که در طول تاریخ معنای ولایت الهی و مصداق آن را در ائمه یافتند و خود را در مظهر ولایت مکلف به مسئولیت پذیری و انجام امور دانستند، قطعا خیر دنیا و آخرت را برای خود خریدار شده اند.

این ولایت استمرار دارد و اینک به نمایندگی بقیه الله الاعظم (عج) امام زمان در ولایت مطلقه فقیه متعین است. اتصال ولایت فقیه با ولایت امام زمان غیر قابل انکار است.

حال سوال این است که اگر پیامبر اکرم (ص) تبیین و تعیین ولایت علوی نمی کرد قطعا رسالت خود را کامل نکرده و اگر مسلمانی ولایت علوی را عینی پذیرا نباشد، آیا می توان وی را مسلمان دانست یا باید قبول کرد که مسلمانی اش ناقص و شاید هم غیرمسلمان باشد؟

دلدادگانی که در زیارت عاشورای حسینی خود همواره آرزو می کنند که ای کاش در رکاب امام حسین (ع) بودند و تا آخر جان و مال خود را در اختیار قرار می گذاشتند، اینک هم این توفیق را دارند که سایه ولایت و همان خط بر سر آن ها است. 

این نعمت بی نظیر و توفیق بی بدیل الهی برای ملت ماست که زیر چتر ولایت فقیه زندگی می کنیم، به عبارتی ما زیر چتر امام زمان زندگی می کنیم، آیا توفیق بیشتر از این برای مردم مسلمان و حتی غیرمسلمان که امام زمان و نایبش بر آنها ناظر و حاکم است، با این ترتیب مسئولیت پذیری مفهوم ویژه پیدا می کند.

امروز مسئولین حکومتی ما در همه ابعاد باید بدانند که با نظارت و ولایت علوی امور خود را طی می کنند؛ یعنی در تصمیم گیری ها، در اقدامات، در مشی و گفتمان و گفتگو خود باید بدانند ناظر و حاکم آن ها ولی خداست.

سوال دیگر اینکه آیا به طور واقعی می دانیم ذیل ولایت ولی امر و امام حاضر هستیم و کوتاهی ها، کج روی ها وکج فهمی ها و بی تدبیری ها انجام می شود؟

اگر گام دومی فکر کنیم؛ یعنی اینکه به اماممان دست بیعت داده و اعلام  می کنیم، ما بیعت کردگان غدیر خم، ما ولایت پذیران امام زمان، ما ولایت پذیران ولی فقیه زمان آماده ایم گزارش مسئولیت خود را به ولی مان بدهیم و پرچم وبیرق را برای ظهور تام و عینی حضرت حجت الله علی خلقه مهدی موعود تحویل دهیم. این یک باور اعتقادی صرف نیست، یک واقعیت است. آنانی که چنین نمی اندیشند جاهل اند، از خود فرار می کنند، از مسئولیت فرار می کنند و قطعا هنگام مرگشان به جاهلیت می میرند.

غدیر خم متصل است به ولایت امام زمان و همه ما از این خیر تام و کامل خواسته و نخواسته بهرمندیم، اما بی توجهی و بی مسئولیتی عاقبت بدی برای ما رقم خواهد زد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر