English

لزوم بهره برداری اقتصادی ایران از برهم ریختگی وضعیت سیاسی رخ داده در جهان

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: طولانی شدن مذاکرات به نفع ما است و ما باید از این فرصت بی نظیر در فضای سیاسی دنیا استفاده کنیم.

لزوم بهره برداری اقتصادی ایران از برهم ریختگی وضعیت سیاسی رخ داده در جهان

محمودرضا امینی-خبرگزاری موج؛ آنچه که در جهان اتفاق افتاده خصوصا بحرانی که به اروپا کشیده شد و آمریکا هم خود را مداخله داده یک اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی ویژه‌ای را در جهان رقم زده است.

جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و بین المللی دارای مسائلی است به گونه ای که در عرصه بین الملل مسائل ما در حوزه برجام است و در عرصه داخلی بحث بهبود و اصلاح سیستم اقتصادی و نیازهای امنیتی و فرهنگی مطرح است.

با مرور بر اتفاقات رخ داده متوجه خواهیم شد آمریکا با چالش هایی مواجه شده که در قرن گذشته کمتر بوده است و در شرایط موجود اگر بخواهد اقتدار خود را حفظ کرده و ذخایر نفتی خود را آزاد کند و از اقتدار خود بر انرژی در دنیا دست بکشد، باید توسعه تسلیحات داشته باشد لذا یک درهم ریختگی خاصی داشته که نشان از چالش آن کشور است.

از سویی دیگر روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر عملا در مقابل این مجموعه حوادث قرار گرفتند.

حال در این شرایط ما با یک جبهه‌ی تضعیف شده مواجه هستیم که دغدغه شان این است که مبادا جمهوری اسلامی تبدیل به قدرتی شود و یا با قدرت های دیگر پیوند بخورد.

در حال حاضر شاید طولانی شدن مذاکرات، بیشتر به نفع ما باشد تا به نفع طرف های مقابل؛ زیرا ما با اقتدار مسیر خود را طی می‌کنیم و از این رو فرصت بی نظیری در فضای سیاسی دنیا داریم، لذا باید از آن بهره برداری کنیم. در عین حال می توانیم نیازهای اقتصادی خودمان را به شیوه های مختلف و تحریم های خود را به روش های دیگری رفع کنیم.

اکنون عدم تعادل وضعیت بین روسیه و اوکراین، اقتصاد روسیه را تحت تاثیر قرار داده و برای ما این فرصت را ایجاد کرده تا بتوانیم هرچه در بازار داریم را صادر کنیم، لذا در این میان باید با رفع مشکلات مدیریتی در بازار، با صادرات خود، ارزآوری داشته باشیم.

البته دشمن همواره برای ما نقشه داشته و همواره این آمادگی را دارد که هرجا بتواند یعنی در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نفوذ، ناامنی و تحریم مشکلاتی را برای ما به وجود آورد، اما استفاده از این فرصت سبب خواهد شد که جمع کل صادراتمان در پنجاه سال گذشته را در یکسال انجام دهیم و برای رسیدن به این هدف نیز نیاز به هوشیاری و هوشمندی داریم چراکه دستمان پر است و لازم است یک اقدام جهادی را در همه ابعاد به کار بگیریم.

ما باید در حوزه برجام بر خطوط قرمز خود بایستیم و در بعد سیاسی با استحکام کامل و لازم گام برداشته و ارزش خود را پایین نبینیم، بلکه باید بدانیم که کشوری تعیین کننده در منطقه و در دنیا نیز اثر گذار هستیم.

همچنین باید کیفیت کالاهای خود را به اندازه زیادی بالا ببریم و در این میان لازم است تولید کنندگان و توزیع کنندگان فعالیت جهادی داشته باشند؛ از سویی وحدت بین مردم که مرکز ثقل حفظ اقتدار ملی ما است نیز می تواند بر همین مبانی پیش رود.

ما باید زودتر از این فرصت ها استفاده کنیم چراکه اکنون با یک روند عادی مواجه نیستیم و باید فضای موجود را استثنایی ببینیم و ظرفیت های بی نظیری که داریم بهره ببریم.

ما چاره ای نداریم جز اینکه ظهور حضرت حجت (عج) را در این معرکه نزدیک کنیم یعنی بتوانیم این ام‌القرای اسلامی را به اندازه زیادی بزرگ کرده و اعتبار آن را در همه ابعاد افزایش دهیم لذا موانع فکری و طراحی و نقشه هایمان باید مدیریت شود.

بعید است چنین فرصتی بار دیگر به دست بیاوریم و بنابراین در شرایطی که دنیا مشغول است ما باید بتوانیم به خودمان کمک کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر