English

عالمان دینی و اطاعت از فرماندهان

عالمان دینی و اطاعت از فرماندهان

محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ فرمایشات دیروز(۱۳۹۹/۶/۳۱) امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس در خصوص تمکین به دستورات و تصمیمات ستاد ملی کرونا در مراسم اربعین میتواند برای بدخواهان و دشمنان حاوی این نکته باشد که نه تنها دین وارزشهای اسلامی مانع پیشرفت و مغایر باعلم نیست بلکه هدف آن تعالی انسان در همه ابعاد زندگی است.

یکی از افتخارات دفاع مقدس حضور مستمر مسئولین عالی کشور همچنین بزرگان و علمای برجسته و بزرگوار در جبهه و همراهی با رزمندگان دفاع مقدس بود.

زمانی توفیق شد خدمت حضرت آیت الله آقا میرزا جواد آقای تهرانی رحمة الله علیه باشیم، ایشان پیرمردی نورانی، عارف، حکیم و با قامتی خمیده بود.

در زمان حضورش در جبهه همواره با دلسوزی ویژه و پدرانه ای بین بچه ها می چرخید. ایشان یک ویژگی خاص دیگری هم داشت و آن این بود که کاری که می خواست انجام دهد از فرمانده یا کسی که متولی بود اجازه می گرفت.

من یک بار از ایشان پرسیدم آقا شما خودتان صاحب اجازه‌اید، چرا برای هر کاری از دیگران اجازه می‌گیرید، ایشان با لحنی خاص فرمودند نخیرآقا، نخیرآقا  اینجا جبهه است، واجب است نظر فرمانده را درهر موردی جویا شویم اینجا قانون دارد، فرمانده دار، من چیزهایی بلدم بگویم اما فرمانده باید تشخیص بدهد کجا و چه زمانی باید آنها را ایراد کنم.

به جرات می توانم بگویم همین چند عبارت کوتاه درس بزرگی به من آموخت، اینکه اولاً علمای دین خود را تابع نظرات فرماندهان ،متخصیصن و کارشناسان امر میدانند و دوم اینکه تحت هیچ شرایطی کاری خارج از دستور و اجازه و هماهنگی با متولیانی که امور به دست آن ها اداره می شود انجام ندهم چرا که رعایت نکردن همین مسئله به ظاهر کوچک آنهم در آن برهه و شرایط خاص می توانست برای ما و امنیت کشور بسیار خطرناک باشد.

هفته دفاع مقدس گرامی باد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر