English

آنقدر قوی باشیم تا طمعی را ایجاد نکنیم

حادثه 28 مرداد بیانگر یک واقعیتی است از شاکله و تفکر سیاسی استعمار گرایان و اینکه امریکا ، انگلیس و امثال این کشورها همواره به دنبال تسلط بر کشورهایی هستند که احساس می کنند منابع مادی و معنوی آنها را می تواند تامین کند و یا منافع آنها را به خطر بیاندازد.

آنقدر قوی باشیم تا طمعی را ایجاد نکنیم

در حالی کودتای 28 مرداد با مشارکت آمریکا و انگلیس رخ داد که زیر ساخت حکومت با معماری خود آنها شکل گرفته بود اما انتخاب نخست وزیری که توانست در اتباط با استقلال نفت و البته با کمک مردم و علما حرف خود را به کرسی بنشاند آنقدر گران تمام شده بود که تاب تحمل او را که شاید می توان گفت در روی کار آمدنش هم ناراضی نبودند، نداشتند.

حادثه 28 مرداد نشان می دهد که آمریکا و انگلیس و امثال آنها هرگز طرح و اراده ای برای رفقات با جمهوری اسلامی ایران ندارد. 28 مرداد نشان داد که آمریکا و انگلیس و همر فکرانشان هرگز مایل نیستند کشورهایی مثل ایران اسلامی با اراده مردم و مستقل اداره شود. تاریخ نشان می دهد که سناریوی 28 مرداد صرفا در ایران رخ نداده بلکه کشوهای دیگر نیز مشابه آنرا داشته اند.

و این یعنی پیکره و تفکر ساختار آمریکایی - انگلیسی برای هرکشوری که بخواهد مستقل مقابل آمریکا باشد ولی قدرتش در بعد نظامی ، امنیتی ، دفاعیو سیاسی از آنها کمتر باشد و درسی که ما می گیریم آن است که اگر بخواهیم از تکرار 28 مردادها جلوگیری کنمی باید صرفا در همه ابعاد آنچانان قوبی باشیم تا طمعی را ایجاد نکنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر