English

اولین سمینار آشنایی مدیران ، معاونین و سرپرستان با پروژه ارگونومی مشارکتی

با هدف پیشگیری از بیماری های اسکلتی و عضلانی به ویژه در کارگاه های با شرایط سخت و زیان آور و در جهت آشنایی مدیران ، معاونین ،سرپرستان و مهندسین ارشد کارگاه ها، اولین سمینارآموزشی پروژه تحقیقاتی ارگونومی مشارکتی در تاریخ ۱۰ و ۱۱ ام در محل مجموعه تفریحی فجر و قدس ذوب آهن برگزار شد.

اولین سمینار آشنایی مدیران ، معاونین و سرپرستان با پروژه ارگونومی مشارکتی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، مدیر بهداشت و محیط زیست ضمن اعلام این خبر گفت : با توجه به طرح های پیشنهادی ارائه شده در زمینه بهداشت و سلامت کارکنان  در حوزه معاونت پشتیبانی و خدمات اجتماعی بر اساس دستور مدیر عامل در سال ۱۴۰۲ و اعلام موضوع ارگونومی به عنوان یکی از طرح های تحولی در این مدیریت،پروژه تحقیقاتی ارگونومی مشارکتی با همکاری پروفسور چوبینه عضو هیات علمی دانشگاه شیراز از طریق مدیریت تحقیق و توسعه در مدیریت های نورد ،آگلومراسیون و نسوز آغاز شد و فاز اول این طرح با محوریت کارشناسان بهداشت حرفه ای و مسئولان HSE بخش های مربوطه پایان یافت.

سید حمید حسینی در ادامه گفت : این سمینار در جهت آشنایی مسئولان ارشد بخش های مشمول این پروژه با موضوع ارگونومی مشارکتی برگزار شد و امید است مدیران و سرپرستان کارگاه ها در جهت اجرای کامل این پروژه با دیدگاه نقش بسزای انسان سالم در بهره وری و افزایش تولید، بیش از پیش همکاری لازم را با کمیته راهبری ارگونومی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: عدم کنترل عامل زیان آور ارگونومی در محیط کار باعث بروز بیماری های اسکلتی و عضلانی شده و منجر به تحمیل هزینه های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از غیبت های طولانی مدت و از کارافتادگی کارکنان به سازمان همچنین کاهش بهره وری  می گردد. در حالیکه در برخی موارد به راحتی می توان  با انجام مداخلات لازم اقدامات مفیدی در این راستا انجام داد. لذا از کلیه مسئولان محترم کارگاه هایی که پروژه مربوطه در حال انجام می باشد انتظار می رود همراستا با فرایند تولید، نسبت به شناسایی و رفع مغایرت های ارگونومیکی اقدام نمایند.

مدیر بهداشت و محیط زیست در پایان ضمن تقدیر از حمایت مدیران ارشد سازمان از پروژه های سلامت محور و حضور فعال مدیران ، سرپرستان و سایر مسئولان کارگاه ها در این سمینار ، از کلیه مدیریت هایی که به هر نحو در اجرایی شدن این دوره همکاری و مشارکت نموده اند، تشکر و قدردانی نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه