English

در سال «مهار تورم،رشد تولید»

رشد تولید محصولات ارزش افزا راهبرد اساسی ذوب آهن اصفهان است

ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران با همدلی، همت و تلاش شبانه روزی کارکنان در بخش های مختلف این مجتمع عظیم صنعتی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «مهار تورم،رشد تولید» نام گرفته است،تولید ۴۵ درصدی محصولات ارزش افزا را به عنوان راهبرد اساسی تولید، هدف قرار داده است. در راستای کم و کیف تولید دو محصول ارزش افزا و منحصربفرد این کارخانه «ریل و تنوع بخشی به تولید تیرآهن های بال پهن» با مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفتگو نمودیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

رشد تولید محصولات ارزش افزا راهبرد اساسی ذوب آهن اصفهان است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵ هزار و پانصد تن انواع ریل تولید کرده و حدود ۳۰ هزار تن ریل نیز سفارش گرفته است که این میزان از سفارش به دلیل حجم بالای تعهدات تولیدی از سبد محصولات متنوع کارخانه ، بین برنامه تولید ماه های مختلف تقسیم شده است تا از طریق این استراتژی بتوانیم محصول ریل را در کنار سایر تعهدات تولیدی کارخانه که عموماً پروفیل های سنگین مورد تقاضای بازار هستند،تولید و تحویل دهیم.

 

خط تولید ریل در ذوب آهن اصفهان تامین نیاز دو بخش خصوصی و دولتی را همزمان پوشش می دهد

وی با اشاره اینکه تولید ۱۰۰ هزار تن ریل تا پایان سال جاری در برنامه شرکت قرار دارد، افزود : ۵ هزار و پانصد تن ریل از ابتدای سال جاری تاکنون شامل انواع ریل های مترو، UIC۶۰ و UIC۵۴ تولید شده است. در یک جمله می توان گفت خط تولید ریل در ذوب آهن اصفهان تامین نیاز دو بخش خصوصی و دولتی را همزمان و به صورت کامل پوشش می دهد. به عنوان مثال در کنار تامین ریل مترو دو کلان شهر شهر تهران و تبریز، سفارش شرکت گل گهر نیز تولید می گردد. همچنین تولید ریل ویژه محور ریلی رشت-انزلی نیز در دستور کار قرار دارد.   

 

تولید ریل در ذوب آهن اصفهان ۳۰ درصد افزایش می یابد

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پاسخ به این سوال که با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در زمینه تسریع در پروژه های ریلی کشور، این کارخانه چه اقداماتی برای افزایش تولید ریل در نظر گرفته است ، چنین پاسخ داد : ایجاد خط دوم تولید ریل در نورد  ۶۵۰  کارخانه از مرحله برش، سوراخ کاری و بسته بندی در حال انجام است و از اوایل مردادماه، تولید ریل ذوب آهن اصفهان به میزان ۳۰ درصد افزایش می یابد و همچنین میانگین تولید در هر شیفت بدون وقفه به عدد ۳۰۰ تن تولید می رسد.

مهدی کوهی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه بازار نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است، اظهار داشت : در خصوص ریل زبانه  سوزن و ریل استاندارد GOST روسیه نیز برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است تا انشاا... بتوانیم از ماههای آینده محموله های ریل صادراتی را نیز کلید بزنیم.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به برنامه های توسعه ریلی و مترویی در سال ۱۴۰۲ ، محورهای چابهار- زاهدان به طول ۵۸۰ کیلومتر ، رشت به کاسپین به طول ۱۳۰ کیلومتر و سایر محورهای در دست احداث شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شامل محور همدان- سنندج، میانه – تبریز، بستان آباد- ایل گلی و میانه – اردبیل جزو اولویت های دولت می باشند. همچنین فاز اول محور ریلی چابهار – زاهدان به طول ۱۶۰ کیلومتر در سال گذشته به بهره برداری رسید و حدود ۳۰۰ کیلومتر دیگر آن نیز در سال جاری انشاا...  به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان بیان کرد : با توجه به توسعه حدود ۱۹۸ کیلومتری خطوط مترویی ۹ کلان شهر کشور در سال جاری، جمعاً بازار حدود ۴۰۰۰۰ تنی در سال  ۱۴۰۲ پیش روی کارخانه می باشد.

 

۶۰ هزار تن ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در محورهای ریلی اقصی نقاط کشور نصب شده است

وی گفت : تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن ریل مطابق استانداردهای روز دنیا و بالاترین کیفیت در ذوب آهن اصفهان تولید و تحویل گردیده و حدود ۶۰ هزار تن آن نیز در محورهای ریلی اقصی نقاط کشور نصب شده است.  

 

هم افزایی مدیریت های نورد و فولادسازی در راستای ارتقاء تولید محصولات ارزش افزا

در کنار تولید ریل به منظور ارتقاء سایز تیرآهن های تولیدی کارخانه چه برنامه ای دارید نیز از جمله سایر سوالات بود که مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مقام پاسخ چنین گفت : تست آزمایشی محصول H۲۴ در هفته گذشته بدون نیاز به هیچ گونه اصلاحات با موفقیت انجام گرفت که پس از پایان یافتن تعمیرات اساسی نورد ۶۵۰ تولید این محصول از پایه شمش در کارخانه آغاز می شود.  H۲۶ نیز محصول دیگری است که تولید آن از شمش در کارخانه کلید می خورد. در این زمینه بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان برای تولید شمش در ابعاد ۲۵۰* ۳۶۰ فعال است تا بتوانیم از این طریق ۳۳ – I و H۳۰ را نیز تولید کنیم و نکته دیگر اینکه با توسعه صورت گرفته در خط نورد ۶۵۰ امکان تولید تیرآهن و همچنین تیر آهن های بال پهن ها تا سایز ۴۰ نیز فراهم می شود و نیز در خصوص سایزهای ۳۲ تا ۴۰ نیز با توسعه در بخش فولادسازی و احداث خط بیم بلانک به عنوان پایه محصولات کارخانه این تولیدات نیز به  بازار عرضه می شوند. این روند رشد تولید همزمان محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان، ارزش آفرینی بسیاری را در دو بخش ملی و بین المللی رقم می زند.  

وی اضافه کرد : ارتقاء تولید محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان با رویکرد تحولی و بر اساس یک راهبرد مشخص در سال جاری در پیش گرفته شده است تا از این طریق با مدیریت مصرف انواع یوتیلیتی ها، رشد تولید حداکثری محصولات در سال «مهار تورم،رشد تولید» در ذوب آهن اصفهان به منصه ظهور بنشیند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی