English

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

تدوین برنامه تحولی برای بهبود شرایط HSE شرکت الزامی است

جلسه کمیته عالی ایمنی تجهیزاتی ذوب‌آهن اصفهان یک‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه با حضور مدیرعامل، معاون بهره‌برداری، معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی و جمعی از مدیران شرکت در سالن جلسات مدیریت فولادسازی برگزار شد.

تدوین برنامه تحولی برای بهبود شرایط HSE شرکت الزامی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، مدیرعامل شرکت در این جلسه ضمن قدردانی از مسئولین ایمنی شرکت گفت: گزارش‌های ارائه‌شده نشان‌دهنده شرایط خوب شرکت در حوزه ایمنی است اما لازم است برای مشکلاتی که وجود دارد چاره‌اندیشی شود و تمام بخش‌های کارخانه باید حمایت و پشتیبانی لازم را جهت بهبود این شرایط انجام دهند.

وی افزود: به‌منظور بهبود شرایط ایمنی، می‌توان از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفت که به‌ویژه در شرایط تحریم بسیار کارگشا هستند.

کوهی اظهار داشت: مباحث مرتبط به پدافند غیرعامل نیز با HSE مشترکاتی دارد و این دو مبحث از هم جدا نیستند. لذا توجه به مباحث پدافند غیرعامل در این حوزه ضرورت دارد و اقداماتی نیز ازجمله سایت ویزیت شرکت توسط کارشناسان پدافند غیرعامل جهت تهیه برنامه جامع در این بخش، انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت با اشاره به افزایش اقدامات دشمن علیه صنعت کشور گفت: در حال حاضر باید در مراقبت از واحدهای صنعتی بسیار کوشا باشیم در این خصوص الزامات HSE و پدافند غیرعامل اهمیت بسیاری دارد.

وی بر ایجاد نرم‌افزار جامع ایمنی شرکت تأکید کرد و افزود: حوادث، هزینه بسیاری به شرکت تحمیل می‌کنند درحالی‌که قبل از آن، با هزینه کم می‌توان مانع از این حوادث شد.

مدیرعامل شرکت افزود: برنامه تحولی باید در حوزه HSE شرکت تدوین شود تا بتوانیم قبل از حوادث، مانع رخ دادن آن‌ها شویم و درمجموع بتوانیم تولیدی ایمن، روان و کیفی در این مجتمع عظیم صنعتی داشته باشیم.

کوهی افزود: در جلسه کمیته عالی ایمنی تجهیزاتی شرکت حضور پیدا کردم تا برای همگان، ضرورت مباحث HSE در شرکت یادآوری شود چراکه این مبحث از اولویت‌های اصلی ذوب‌آهن است.

معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی شرکت نیز گفت: مباحث مربوط به بازدیدهای ایمنی تجهیزاتی در رویکرد جدید باید در قالب HSE باشد و موضوعات بهداشت و محیط‌زیست نیز علاوه بر ایمنی باید در این بازدیدها مطرح باشد چراکه اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: در این راستا کارشناسان ایمنی در بخش‌ها باید کارشناسان HSE باشند. بنا بر الزامات قانونی در کارگاه‌ها بر اساس تعداد افرادی که در آنجا حضور دارند مکلف هستیم کارشناس بهداشت حرفه‌ای نیز داشته باشیم. لذا ضرورت دارد که این کارشناسان و همچنین کارشناسان ایمنی فنی، با گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، به کارشناس HSE ارتقاء پیدا کنند تا همه مباحث این حوزه را بتوانند رصد کنند و مشکلات کمتر شود.

گفتنی است مدیران حاضر در جلسه گزارشی از اقدامات، برنامه ها و نیازهای بخش مربوطه در حوزه ایمنی تجهیزات را ارائه نمود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی