English

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی:

صنعت فولاد کشور نیاز به افزایش تولیدات دانش بنیان دارد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز در همایش هم افزایی و همکاری معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا گفت : جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و مزیت ها ، زیرساخت ها و سرمایه انسانی غنی ما حکایت از این دارند که این مرزو بوم می تواند جایگاه مهم تری در اقتصاد جهان داشته باشد . صولت مرتضوی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت جمعیتی در حد ۴ برار جمعیت کنونی را دارد گفت: مزیت های ایران در حوزه نفت ، معدن و گردشگری بسیار چشمگیر است . اگر این مزیت ها را با دانش روز پیوند دهیم یعنی ره صد ساله در فرصتی کوتاه رفته ایم.

صنعت فولاد کشور نیاز به افزایش تولیدات دانش بنیان دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، وی افزود : امروز در شرایط تحریم های ناعادلانه هستیم و صنعت نفت ما را تحریم کرده اند . در این شرایط هر قدر بر فعالیت های دانش بنیان تاکید کنیم و تولیدات دانش بنیان داشته باشیم ، صنعت ما در برابر تحریم بسیار مقاوم تر می شود و می توانیم به راحتی صادرات را توسعه دهیم .

وزیر کار،  تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد : اگر در اکتشافات معدنی ، به دانش روز مسلح شویم می‌توانیم در صنایع مختلف درآمد بسیاری حاصل کنیم و در اقتصاد جهان جایگاه مهم تری خواهیم یافت.

صولت مرتضوی گفت : در بخش کشاورزی حدود هشت میلیون هکتار کشت آبی داریم و راندمان آبی ما ۳۰ در صد است و اگر این راندمان ۶۰ درصد شود ۱۶ میلیون هکتار کشت آبی خواهیم داشت که به معنای تحولی بزرگ در این بخش است .

وی افزود :در گردشگری مزیتی بالای ۲۰ میلیارد دلار داریم و با مجموع این مزیت ها این کشور را نمی توانند شکست دهند.ضمن اینکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی به آب های آزاد کشور قدری هستیم .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت :با اقتصاد دانش‌بنیان ، اقتصاد مقاومتی و توسعه بازار ، صنعت فولاد کشور ما توسعه خوبی یافته و اگر تولید دانش بنیان را در این زمینه توسعه دهیم این صنعت نیز متحول می شود.

مرتضوی کم بودن  تیراژ تولید را عامل عدم تعادل در اقتصاد دانست و گفت : باید افزایش تولید را در اولویت قرار دهیم تا بازار رقابت پذیری داشته باشیم .

وی جوانگرایی و تخصص گرایی در مدیریت صنایع کشور را در شرایط کنونی بسیار مهم و ضروری دانست و گفت :همایش امروز پیوند مبارکی بین برخی کارخانجات و مراکز علمی کشور بود و امیدوارم موجب رونق اقتصاد ، افزایش بهره وری و کمک به توسعه کشور شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه