English

یک مقام کارگری در شرکت هپکو مطرح کرد؛

هپکو سرمایه در گردش ندارد/ توانایی تولید بسیاری از محصولات را داریم ولی وارد می‌شود

در حال حاضر خبرها حکایت از این دارد که با وجود برنامه ریزیدولت در سال گذشته برای تقویت تولید ماشین آلات و تجهیزات معدنی در شرکت هایی مانند هپکو هنوز نتیجه ای حاصل نشده و واردات ماشین آلات و تجهیزات در این بخش ادامه دارد.

هپکو سرمایه در گردش ندارد/ توانایی تولید بسیاری از محصولات را داریم ولی وارد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سال گذشته ابتدا مقرر شده بود که هپکو  به سازمان توسعه و نوسازی معادن واگذار شود و از آنجایی که هپکو به لحاظ سهامداری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط است در نهایت این شرکت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و این شرکت هم قرار بود که بیش از 30 درصد سهامش را واگذار کند. به تازگی فاطمی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که حمایت از هپکو برای ساخت تجهیزات ادامه دارد.

 سازمان توسعه و نوسازی معادن سال گذشته به همراه شرکت‌های مبارکه، گل گهر، چادرملو،  ملی مس، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی و همچنین خانه معدن ایران ۵ تفاهم نامه مجزا با هدف تحقق اهداف جهش تولید و حمایت از تولید داخل برای خرید محصولات و خدمات از شرکت هپکو امضا می‌کند. در آن زمان وزیر وقت اعلام کرده بود که توافق نامه ساخت و تعمیرات 700 دستگاه ماشین آلات در هپکو در دتسور کار قرار داد، از این رو ثبت سفارش ماشین آلات خارجی که هپکو ظرفیت ساخت آن را دارد، بسته می شود.

 هپکو  سرمایه در گردش ندارد

عضو سابق شورای کارگری هپکو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر این گفته درست نیست که هپکو توان تولید ماشین آلات معدنی و راه سازی ندارد، گفت: برنامه تولید 6 محصول به وزارت صنعت داده شده که شامل انواع تراک ها، لودرها و بیل های مکانیکی است و هم اکنون تولید بخشی از این محصولات در حال انجام است.

ابوالفضل رنجبر با بیان اینکه در شرایط کنونی شرکت هپکو  سرمایه در گردش ندارد که بتواند دامپتراکی که 30 میلیارد تومان قیمت دارد، بسازد، افزود: طرف تفاهمنامه باید پیش پرداخت کنند و بخشی از این هزینه را به هپکو بدهند تا تولید شروع شود.

او افزود: در شرایط کنونی شرکت هپکو استارت تولید بیل های مکانیکی راه سازی زده شده و تاکنون 5 بیل تولید و به فروش رفته و هم اکنون 3 بیل هم در حال تولید است.

رنجبر تصریح کرد: تفاهمنامه تولید 50 دستگاه گریدر بسته شده که برای 30 دستگاه قطعات داخلی آن تولید شده و وقتی پیش پرداخت توسط وزارت راه انجام شود برای واردات قطعات اقدام می شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: بسیاری از ماشین آلات را می توانیم در داخل تولید کنیم اما شاهد آن هستیم که هر روزه فیلم های در فضا مجازی که حاکی از واردات این ماشین آلات هستند، دست به دست می شوند که این واردات نهایت بی انصافی در حق تولید داخل است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه