English

پیش‌بینی تولید بیش از ۶۱هزار تن گیلاس در شمیرانات

فرماندار شمیرانات از تولید بیش از ۶۱ هزار تن گیلاس در سال جاری خبر داد و گفت: شهرستان شمیرانات در تولید گیلاس به لحاظ کیفیت و کمیت در کشور، رتبه نخست دارد.

پیش‌بینی تولید بیش از ۶۱هزار تن گیلاس در شمیرانات

به گزارش خبرگزاری موج، عزت الله خانمحمدی، در حاشیه برگزاری همایش تخصصی باغداران و کشاورزان شهرستان شمیرانات اظهار داشت: جشن برداشت گیلاس امسال با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در جهت اجرای فرمایشات رهبری برگزار و در این مراسم تلاش شده است با برگزاری همایش تخصصی آموزش‌های لازم جهت بهره‌گیری حداکثری از منابع آبی به باغداران داده شود.

وی افزود: شهرستان شمیرانات ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه کشاورزی دارد. امروز این شهرستان در تولید گیلاس به لحاظ کیفیت و کمیت در کشور رتبه نخست دارد. در سطح استان نیز شمیرانات در تولید آلبالو و زنبور رتبه نخست و در تولید سیب و گردو رتبه دوم را کسب کرده است.

خانمحمدی تاکید کرد: بی‌تردید می‌توان از این ظرفیت برای تقویت اقتصاد خانوار و تاثیرگذاری در بهبود اقتصاد ملی بهره بیش از پیش گرفت. در این مسیر آموزش‌های وزارت جهاد کشاورزی به باغداران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فرماندار شمیرانات با اشاره به وجود هشت هزار هکتار زمین برای تولید گیلاس گفت: سال گذشته ۶۱ هزار تن گیلاس تولید شد که پیش بینی می کنیم برای امسال بیش از ۶۱ هزار تن تولید داشته باشیم.

وی افزود: در سال جاری شاهد افزایش ۲۰۰ هکتاری زمین‌های باغی در شمیرانات بودیم که قطعا با ارائه تسهیلات و حمایت های بیشتر ادامه این روند تقویت خواهد شد به این ترتیب روستاها در سطح شهرستان روستا باقی خواهند ماند البته برای اقتصادی شدن تولید محصولات باغی نیازمند آموزش، ترویج و پشتیبانی بیشتر باغداران توسط دستگاه های ذیربط هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه