English

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران :

هزار دستگاه اتوبوس‌ به خاطر فرسودگی دست از کار دست کشیده اند / حتی یک قرار داد تامین ۱۰۵ واگنه مترو هم به نتیجه نرسیده است

معاون شهردار تهران با تکرار این موضوع که توسعه خطوط مترو بدون همراهی همه جانبه دولت امکان پذیر نیست، گفت: با کمک ۳۰ درصدی دولت حتی یک قرار داد تامین ۱۰۵ واگنه مترو هم به نتیجه نرسیده است.

هزار دستگاه اتوبوس‌ به خاطر فرسودگی دست از کار دست کشیده اند / حتی یک قرار داد تامین ۱۰۵ واگنه مترو هم به نتیجه نرسیده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از ایستگاههای مترو اقدسیه و مرزداران با اشاره به اینکه ایستگاه مرزداران در فاز ۲ خط ۶ متروی تهران با اشاره به اینکه برخی مصالح و اقدامات انجام شده در ایستگاه اقدسیه بعد از ۹ سال مستهلک شده بود و مجبور شدیم آنها را تعویض کنیم، گفت: واقعیت این است که نزدیک به ۱۵۰۰ واگن مترو کسری داریم و بدون حمایت دولت اگر نتوانیم بحث واگن را حل کنیم .

وی افزود: شاید ۲۵ سال دیگر طول بکشد مترو تهران تکمیل شود، این در حالی است که داشتن هوای پاک و حمل و نقل عمومی حق مردم تهران است.

مناف هاشمی با بیان اینکه از دولت این انتظار را داریم که فارغ از نگاه‌های سیاسی برای توسعه خطوط مترو به شهرداری کمک کند، گفت: در این مدت تلاش کردیم تا بخش خصوصی را وارد گود کنیم اما با وجود حمایت‌های بهینه سازی مصرف سوخت و داشتن پول تبلیغات و با کمک ۳۰ درصدی دولت حتی یک قرار داد ۱۰۵ واگنی ما به نتیجه نرسیده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در حوزه اتوبوسرانی در همه کلانشهرها بخصوص تهران شرایطش از مترو هم بدتر است و قرارداد ۱۰ ساله ۶۰ درصد از اتوبوس‌های بخش خصوصی عمدتاً تمام شده است گفت: هزار دستگاه از این اتوبوس‌ها از کار دست کشیده اند. دولت هم یا بودجه نمی‌دهد یا خیلی محدود کمک می‌کند . در حالیکه اگر این دو حوزه حمایت دولت را نداشته باشد همه تلاش‌های ما بی فایده است.

معاون شهرداربا ذکر اینکه رسیدن به توسعه مطلوب حمل و نقلی، نیازمند کاری همه جانبه است تا این پروژه ها اقتصادی شود گفت: ۲ قرارداد تأمین ۱۰۵ واگنی مترو تنظیم شده که یکی از آن با شرکت واگن سازی بوده و دیگری در حال نهایی شده است که از محل سهمیه شهرداری ۴۲۰ سهم مانده است. 

وی با ذکر اینکه امیدواریم دولت کمک کند تا قرار داد ساخت واگن ها اجرایی شود گفت : در این صور تا یک سال و نیم آینده این واگن ها وارد چرخه خدمات رسانی خواهند شد. ضمن آنکه  عملیات احداث خط ۱۰ با بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد پروژه شروع شده و با کمک دولت امکان عملیاتی شدن دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه