English

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت بیان کرد؛

وابستگی اوقاف به پرداخت اجاره موقوفه ها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت گفت: این اداره ردیف بودجه دولتی ندارد و از لحاظ درآمد وابسته به پرداخت اجاره موقوفه است.

وابستگی اوقاف به پرداخت اجاره موقوفه ها

به گزارش خبرگزرای موج یزد، حجت الاسلام محمدعلی فلاح تفتی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد اجاره تفت مربوط به اراضی کشاورزی است، تاکید کرد: این شهرستان چهار هزار و ۲۸۰ رقبه و افزون بر یک هزار و ۸۰۰ مستأجر دارد و  برقراری تماس با تمامی این افراد زمان بر بود و با طراحی سامانه ارتباط کار تسهیل شد.

وی افزود: با بررسی‌ها مشخص شد یکی مشکلات نبود کارشناس متخصص است که از ۲ کارشناس رسمی و متخصص در این ارتباط دعوت شد تا وضعیت باغ‌ها، نحوه رسیدگی به ملک و میزان آثار خشکی را بررسی کنند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی کارشناسان مشخص شد ۶۰ درصد مستأجران املاک کشاورزی تفت از شیوه‌ سنتی که هزینه بر است استفاده می‌کنند و این مساله سبب دلسردی آنها شده است.

 وی با بیان اینکه این اداره ردیف بودجه دولتی ندارد و از لحاظ درآمد وابسته به پرداخت اجاره موقوفه است تاکید کرد: بر این اساس نیاز است تا اسناد اجاره اوقاف به روز باشد و اداره‌هایی موفق است که اطلاعات اسناد آن مرتب و به روزرسانی باشد.

وی به اهمیت به روز رسانی اطلاعات مستأجران اشاره کرد و یادآور شد: برای اولین بار جهت ارتباط مستمر به آنها سامانه پیامکی و سامانه صوتی راه اندازی شد که سامانه ابتکاری شهرستان تفت در سطح استان اجرایی شده است.

فلاح به اقدام این اداره در تنظیم برگه اجاره اشاره کرد و گفت: وضعیت پرونده‌ها به گونه‌ای بود که غالب اطلاعات دست نویس بود که به ابتکار این اداره فرم‌هایی تنظیم شد که مورد استقبال اداره کل اوقاف یزد قرار گرفت و به بقیه شهرستان‌های استان ابلاغ شد.

وی برنامه‌های این اداره را تغییر الگوی کشت زمین‌های وقفی تا پایان سال ۹۸ بر اساس نظر کارشناسان، کشت زعفران، زیره سبز، گیاهان دارویی و جایگزینی درختان پربازده خبرداد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت در مورد همکاری نکردن مستأجران گفت: آنها را دعوت به تغییر الگوی کشت خواهیم کرد در صورت عدم همراهی اجاره ملک مورد نظر تمدید نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه