English

حجت نظری مطرح کرد

غفلت از سهم ناچیز سربازان در حمل ونقل عمومی

عضو شورای شهر گفت : شهرداری به بسیاری از اقشار جامعه در دریافت تسهیلات و تخفیف‌های ویژه برای حمل و نقل عمومی توجه کرده اما متاسفانه در این میان، سربازان که حقوق دریافتی ماهیانه‌شان نیز بسیار اندک است، مورد غفلت قرار گرفته‌اند

غفلت از سهم ناچیز سربازان در حمل ونقل عمومی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، حجت نظری روز سه شنبه در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران برای دانشجویان، دانش آموزان، خبرنگاران، معلولان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سالمندان و ... کارت بلیت‌های رایگان یا تخفیف‌دار را به منظور استفاده بیش‌تر و آسان‌تر از مترو و اتوبوس صادر می‌کند که این اقدام باعث می‌شود استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

وی ادامه داد: شهرداری به بسیاری از اقشار جامعه در دریافت تسهیلات و تخفیف‌های ویژه برای حمل و نقل عمومی توجه کرده اما متاسفانه در این میان، سربازان که حقوق دریافتی ماهیانه‌شان نیز بسیار اندک است، مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

نظری با بیان اینکه در دیدارها و بازدیدهای مختلفی که داشته‌ام بارها با این مطالبه از سوی سربازان مواجه شدم که چرا حمل و نقل عمومی برای سربازان رایگان نیست، گفت: این مطالبه‌ باید مورد توجه مدیریت شهری و نیز ستاد کل نیروهای مسلح قرار بگیرد.

به گفته وی، از طرفی دیگر ماده ۸۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، شهرداری‌ها را موظف کرده تا با همکاری دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، تسهیلاتی را برای استفاده رایگان سربازان از قطار، اتوبوس، ورزشگاه‌ها، گردشگاه‌ها، موزه‌ها، سینماها و ... پیش‌بینی کنند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: از شهردار تهران می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر سازوکاری تعریف کند که امکان بهره‌مندی سربازان کشور از کارت‌های رایگان یا تخفیف‌دار مترو و اتوبوس در طول دوران خدمت سربازی برای آنها فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه