English

رییس شورا به انتقادات بودجه پاسخ داد

اعتراض حجت نظری کم لطفی بود/همه کمیسیون ها می خواهند عدد بودجه خود را بالا ببرند

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اعتراضات چند هفته اخیر کمیسیون فرهنگی-اجتماعی به لایحه بودجه گفت: همه کمیسیون ها علاقه مندند عدد بودجه حوزه تصمیم گیری خود را بالا ببرند و وقتی این عدد کاهش پیدا می کند ناراحت می شوند

اعتراض حجت نظری کم لطفی بود/همه کمیسیون ها می خواهند عدد بودجه خود را بالا ببرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، هاشمی با بیان اینکه تا پایان هفته در جلسات هر روز صبح و بعد از ظهر لایحه بودجه 98 شهرداری تهران را بررسی می کنیم، گفت: امیدواریم تا 20 اسفندماه تمامی تبصره ها، درآمدها، هزینه ها و مصارف در صحن شورا به تصویب برسد و مورد تائید هیئت تطبیق نیز قرار بگیرد و شورا تا پایان سال قانون بودجه 98 را داشته باشد. 

وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین مواد لایحه بودجه چیست، گفت: هزینه های حمل و نقل عمومی به خصوص مترو، پروژه های مشارکتی از مهمترین اولویت های بودجه سال 98 است و امیدواریم بتوانیم در حوزه پروژه های مشارکتی، نقدینگی لجام گسیخته ای که در جامعه وجود دارد به سمت سرمایه گذاری های عام المنفعه در شهرداری هدایت کنیم. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص مخالفت برخی از اعضا با کلیات بودجه گفت: بعضی از اعضای شورا معتقد بودند این لایحه با برنامه سوم مطابقت ندارد اما شهرداری گزارشی تهیه کرده که نشان می دهد بودجه با برنامه سوم مطابقت داشته باشد. برخی از اعضا نیز درخواست داشتند فرصت تطبیق داده شود و بودجه 2.12 تصویب شود. 

وی در خصوص اعتراض حجت نظری به نحوه اداره شورا نیز گفت: این موضوع کم لطفی بود. ما در مجلس هم چنین رویه ای را داریم که برای بررسی لایحه بودجه، مواردی را توافق می کنند. اگر قرار باشد هر پیشنهادی را در صحن مطرح کنیم، فرصت رسیدگی به لایحه دست نمی دهد بنابراین ما توافق کردیم تنها پیشنهاداتی مطرح شود که قبلاً در کمیسیون ها مطرح شده، چه در کمیسیون تلفیق رای آورده باشد و چه رای نیاورده باشد اما پیشنهاد جدیدی در صحن مطرح نشود زیرا کارشناسی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه