English

پل کریمخان تا مهرماه تغییر شکل می دهد

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 6 از اتمام عملیات تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل کریمخان، تا پایان مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان، طبق برنامه زمان بندی در مهرماه امسال وارد مرحله تخریب عرشه فلزی و احداث عرشه بتنی می شود.

پل کریمخان تا مهرماه تغییر شکل می دهد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، سید رامین حسینی نژاد توضیح داد: پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان به پل کامپوزیت بتنی پیشرفت 15 درصدی داشته و پس از اتمام عملیات حفاری و بتن ریزی 80 حلقه شمع موردنیاز برای تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل، احداث سرشمع ها و اتصال آنها به عرشه پل آغاز می شود.

او در ادامه اضافه کرد: راهبرد کلی این پروژه شامل حفظ پایه‌ها و شاه‌تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی با ضخامتی حدود 10 سانتیمتر به جای عرشه فلزی است .

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 6 اشاره کرد: مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل در برابر نیروهای حاصل از زمین لرزه، از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است پل کریمخان یکی از 7 پل سواره رو فلزی شهر تهران به شمار می آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها و فرسایش درزهای طولی و عرضی، قرار است به یک پل کامپوزیت بتنی تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه