English

مشارکت‌های سینمایی شهرداری کلید خورد / افتتاح باغ کتاب و مرکز آئینی صبا تا پایان سال۹۵

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی از آغاز مجدد مشارکت‌های سینمایی شهرداری و افتتاح باغ کتاب و مرکز آئینی صبا تا پایان سال ۹۵ خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری موج،محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری درباره فعالیت‌های پیش روی این سازمان طی چند ماه آینده گفت: چند فیلم سینمایی در حال تولید داریم. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام اینکه سازمان فرهنگی هنری در ساخت و تولید دو فیلم سینمایی به طور کامل و صد در صدی حضور دارد افزود: علاوه بر ساخت این دو فیلم که محصول سازمان است در ساخت چهار فیلم دیگر هم مشارکت داریم که سهم اشتراک هر کدام در تولید ۲۵ درصد است. صلاحی با بیان اینکه در ساخت ۱۰ فیلم سینمایی دیگر در سال ۱۳۹۵ سازمان فرهنگی هنری حضور حمایتی دارد تصریح کرد: یک انیمیشن در حال ساخت داریم و دو خانه تئاتر نیز در حال آماده سازی است. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه همه این پروژه‌های فرهنگی باید تا پایان سال جاری به اتمام برسد خاطر نشان کرد: شورای ارزشیابی به مسئولیت آقایان خجسته، مسافر آستانه و خزایی کار تصمیم گیری نهایی درباره انتخاب و گزینش فیلم‌ها را انجام می‌دهند. وی همچنین گفت: پردیس‌های شهرداری شامل ملت، تماشا، راگا و رازی به مناسبت روز خبرنگار تا پایان شهریورماه برای خبرنگاران رایگان خواهد بود و پردیس سینمایی تماشا به صورت ثابت به اهالی رسانه اختصاص می‌یابد و به پاتوق خبرنگاران تبدیل می‌شود. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد: خبرنگاران می‌توانند با ارائه کارت خبرنگاری به همراه یک نفر، مهمان پردیس‌های شهرداری تهران بوده و به تماشای فیلم‌های در حال نمایش سینمای ایران بنشینند. باغ کتاب تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد / افتتاح مرکز آئینی صبا تا پایان سال

همچنین مهندس علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی از بهره برداری باغ کتاب تا پایان سال خبر داد. اوبا اعلام این که شهرداری تهران طی ده سال گذشتن ظرفیت ها و ماموریت‌های مختلفی را برای تحقق توسعه پایدار در کلان شهر تهران، در نظر گرفته است، گفت: یکی از ماموریت‌های مهم، در هر شهر توسعه یافته، توسعه فضاهای فرهنگی است، که در کلان شهر تهران نیز این موضوع طی ده سال مدیریت شهری دکتر قالیباف بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وی با بیان این که اقدامات فرهنگی در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری انجام می شود، تصریح کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در بخش سخت افزاری مشغول به فعالیت است این آمادگی را دارد تا بحثمحتوایی هم اقداماتی انجام دهد، و با عزم و اراده فرهنگ سازی در بخش های مختلف بتوانیم رفتار فرهنگی سطح شهر را ارتقا دهیم و شهروندان نیز، در جهت ارتقای فرهنگ شهر باید هم قدم گام بردارند.
مهندس جعفری با اشاره به این که طی ١٠ سال گذشته ٢٧٧ پروژه فرا منطقه ای، در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: این پروژه ها در قالب کاربری های مختلف از ساخت مسجد تا توسعه فعالیت های ورزشی بوده است و بالغ بر ۵٠٠ زمین چمن مصنوعی ورزشی نیز در سطح شهر به بهره برداری رسیده است. این مسئول با اشاره به سالن های فرهنگی، گفت: سالن های بسیار مدرن و فنی مبتنی برفرهنگ ایران اسلامی، در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار گرفته و در واقع اگر مجموعه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نبود در بحثساختار فرهنگ شهر تهران دچار مشکل می شدیم.پایان کار سینما آزادی گرفته شدوی با اشاره به این که اقدامات لازم برای صدور پایان کار سینماها، صورت گرفته است، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات لازم برای، پایان کار سینما آزادی به پایان رسید. مهندس جعفری با اشاره به پروژه های در دستور کار شرکت توسعه فرهنگی، اظهار کرد: ۵ پروژه مهم از جمله، باغ کتاب، تئاتر آیینی، مسجد ٧٢ تن، پروژه خاوران و سراسر نما، تا پایان سال به بهره برداری می رسد و پروژه شهید اژدری و بانوی آفتاب نیز تا پایین سال تعیین تکلیف می شود. وی با اشاره به پروژه خانه سیمین و جلال، گفت: یکی از اهداف شرکت توسعه فضاهای فرهنگی حفظ هویت شهر از طریق ایجاد خانه مشاهیر و ایجاد موزه هایی بر این اساس است. مهندس جعفری، با بیان این که خانه انتظامی یکی از مجموعه های مهم در حوزه ادبیات است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این خانه در حال مرمت است، و هم چنین مقبره شهدای گمنام خیابان آزادی به عنوان یک المان ایرانی اسلامی در دستور کار شرکت قرار گرفته است و تا پایان سال به پایان می رسد.پروژه خاوران تا پایان سال به بهره برداری می رسدمهندس جعفری با اشاره به یکی از تاکیدات شهردار تهران، مبنی بر این که مدیریت شهری باید فاصله جنوب و شمال تهران را کم کند، ادامه داد: پروژه خاوران که تا پایان سال به بهره برداری می رسد، یکی از پروژه هایی است که بر پایه این تاکید، در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر بحثعمرانی آن به پایان رسیده است و امیدواریم با تامین منابع غیر نقدی این پروژه در ماه آینده به بهره برداری برسد. مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به پروژه سرای قرآن، گفت: این پروژه و هم چنین پروژه نینوا در دستور مطالعات شرکت ما قرار گرفته و با تایید شورای شهر و تامین بودجه، به سمت عملی شدن گام برمی دارد.استفاده از معماری ایرانی - اسلامی در پروژه صبااین مسئول با اشاره به تئاتر آئینی صبا، گفت: یکی از پروژه های شاخص معماری شرکت این پروژه است که با خصوصیتی منحصر به فرد با ۴۵٠ مترمربع سن متحرک و تجهیزات فنی ویژه، بسیار حائز اهمیت است، این پروژه در واقع ٢ بخش دارد، فضای جانبی و بخش فعالیت های آیینی، که امیدواریم با تمهیدات دیده شده تئاتر حرفه ای و تا پایان سال، به بهره برداری برسد. به گفته جعفری، در طراحی این پروژه از معماری ایرانی - اسلامی بهره گرفته شده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه