English

فرزاد موتمن: خبر بیماری آدم‌ها، غمگین‌ام می‌‌کند / سفرهای خارجی مضر شده است!

کارگردان فیلم «شب‌های روشن» معتقد است بیماری‌های قلبی و امراض مسری در کشور زیاد شده‌ است. هر کدام از این بیماری‌ها دلایل خود را دارند که اصلی‌ترین دلیل سهل‌انگاری خود ما است. یکی از مشکلاتی که جهان امروز دارد، سفر بیش از حد مردم دنیا است. این میزان اختلاط اقوام و ملت‌های مختلف و این میزان سفر و مهاجرت مضر است.

فرزاد موتمن در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی موج، با اشاره به احساس‌اش از شنیدن خبر بیمار شدن کسانی که می‌شناسد، گفت: وقتی می‌شنوم یکی از کسانی که می‌شناسم بیمار شده است، غمگین می‌شوم. مدام به این فکر می‌کنم چه انسان خوبی است، چه توانمندی‌ها و استعداد‌هایی دارد و حالا باید در بستر بیماری روزگار بگذارند. این کارگردان ادامه داد: متاسفانه شنیدن خبر بیماری دوست و آشناها زیاد شده‌ است و این اخبار آدم را به فکر فرو می‌برد که دلیل رشد این امراض چیست و چگونه باید با آن‌ها مقابله شود. شاید سهل‌انگاری خود بشر را اصلی‌ترین دلیل رشد بیماری‌ها باید دانست.
موتمن در آستانه جشنواره فیلم سلامت، درباره بیماری‌های ناشی از آلودگی شهری توضیح داد: بیماری‌هایی که ناشی از آلودگی شهری هستند در ایران زیاد شده‌اند. منشا این بیماری‌ها عدم توجه خود انسان‌ها است. محیط زیست و بهداشت محیط مدت‌ها در ایران نادیده گرفته شد و حالا به شکل بیماری‌های مختلف خود را نمایان کرده است که باید مقابله جدی با آن صورت گیرد. این هنرمند همچنین به بیماری‌های مسری که از کشورهای در حال جنگ وارد ایران می‌شود، اشاره کرد و یادآور شد: بیماری‌های مسری و ویروسی هم در ایران زیاد شده‌ و با توجه به حجم گسترده سفرهای زیارتی به کشور عراق، لزوم دقت در رعایت بهداشتی با توجه به شرایط نامساعد بهداشتی این کشور بیش از پیش احساس می شود و باید با دقت در رعایت اصول بهداشتی مانع از ورود بیماری های مسری از کشورهای همسایه به کشور شویم. موتمن با بیان این‌که یکی از مشکلاتی که جهان امروز دارد، سفر بیش از حد مردم دنیا است، توضیح داد: نه فقط جامعه ما که جامعه بین‌المللی باید برای این مشکل به فکر چاره باشد. این میزان اختلاط اقوام و ملت‌های مختلف و این میزان سفر و مهاجرت مضر است. در این میان سفر‌های زیارتی مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد می‌کنند. چون اکثر این سفرها به کشورهایی است که از نظر بهداشتی و توسعه درمانی عقب‌مانده هستند. موتمن تاکید کرد: مسوولان کشور باید روی این سفرها نظارت بیشتری انجام دهند. شاید بهتر باشد به سلامت مردمی که به مسافرت به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه که درگیر جنگ و نابسامانی هستند بیشتر توجه کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه