English

«ایستاده در غبار» در نوع خود اولین است

یک کارشناس رسانه گفت: «ایستاده در غبار» در نوع خود اولین است. این فیلم هم خوش‌ساخت است و هم محتوای خوبی دارد. بسیاری از تشویق‌هایی که در چند ماه گذشته برای این فیلم انجام شده بی‌شک به‌خاطر این است که قبل از این، کسی نتوانست اثری با این ساختار، کیفیت و محتوا بسازد.

«ایستاده در غبار» در نوع خود اولین است
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فیلم «ایستاده در غبار»، علیرضا بهرامی پس از نمایش این فیلم در پردیس سینمایی تماشا، در جمع مخاطبان درباره دلایل استقبال مردم از این فیلم بیان کرد: «ایستاده در غبار» در نوع خود اولین است. این فیلم هم خوش‌ساخت است و هم محتوای خوبی دارد. بسیاری از تشویق‌هایی که در چند ماه گذشته برای این فیلم انجام شده بی‌شک به‌خاطر این است که قبل از این، کسی نتوانست اثری با این ساختار، کیفیت و محتوا بسازد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ما به‌حق به جنگ هشت ساله تحمیلی پسوند مقدس داده و این تقدس را به آدم‌هایی که در آن زمان حضور داشتند نیز تعمیم دادیم، به همین دلیل بسیاری از شخصیت‌های فیلم‌های جنگی ایرانی گویی که از آسمان آمده‌اند. در واقع یکی از ویژگی‌های «ایستاده در غبار» این است که شخصیت‌ محوری آن، انسانی است که مانند همه ماست و می‌توانیم شبیه او باشیم.

بهرامی تولید «ایستاده در غبار» توسط نسل جوان را یکی دیگر از ویژگی‌های این فیلم دانست و اظهار کرد: «ایستاده در غبار» توسط کارگردانی از نسلی متفاوت از نسل داخل جنگ ساخته شده است. این موضوع مهمی است، چون همیشه می‌گفتند فیلم‌های دفاع مقدسی با نسل‌های پس از جنگ ارتباط برقرار نمی‌کنند.

این کارشناس فرهنگی و رسانه‌ای همچنین کارکرد جلوه‌های ویژه میدانی و بصری در این فیلم را متفاوت دانست و گفت: در نمونه‌های مشابه، انفجارهای متعدد و جلوه‌های ویژه‌ پرشمار سعی می‌کند مشکلات و ضعف داستان را بپوشاند. اینکه بخواهی فیلمی از جنگ بسازی که بعد هنری، پژوهشی، داستان‌گویی و… درستی داشته باشد، بسیار سخت است.

او در پایان سخنانش به بازی‌های خوب هادی حجازی‌فر و ابراهیم امینی که در سالن حضور داشتند اشاره کرد و از مهدویان و دو بازیگر فیلم خواست تا به پرسش‌های مخاطبان پاسخ دهند.

همچنین محمدحسین مهدویان، کارگردان «ایستاده در غبار» در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا از نمایش بخش‌هایی از زندگی احمد متوسلیان صرف نظر کرده است، بیان کرد: داستان درباره حاج احمد خیلی زیاد است. «ایستاده در غبار» داستان و فهم من از حاج احمد متوسلیان است که با تمام محدودیت‌هایی که داشتم آن را روی پرده بردم.

او افزود: قطعا افرادی زیادی داستان‌های بسیاری از حاج احمد دارند اما یادآوری می‌کنم فرض من برای ساخت فیلم، این بود که مخاطب چیزی از حاج احمد نخوانده و نمی‌داند.

یکی دیگر از مخاطبان نیز از تصویر احمد متوسلیان در «ایستاده در غبار» تمجید کرد و درباره آشنایی‌زدایی از شخصیت‌های برجسته دفاع مقدس از مهدویان سوال پرسید که وی پاسخ داد: حاج احمد متوسلیان با فرماندهان دیگر که دیده‌اید فرق‌هایی دارد. او دارای حالات روحی خاصی بوده و تا امروز هم سرنوشت عجیبی داشته است.

هادی حجازی‌فر هم در سخنانی ضمن دعوت از مخاطبان برای تبلیغ سینه به سینه «ایستاده در غبار» گفت: من این فیلم را در سینماهای متعددی در تهران و شهرستان‌ها دیده‌ام اما حقیقتا باید بگویم که این اکران مردمی، دوست‌داشتنی‌ترین اکران مردمی فیلم در این مدت بوده که از آن انرژی زیادی گرفتم.

بر اساس این گزارش، اکران مردمی «ایستاده در غبار» در پردیس تماشا، نخستین اکران مردمی یکی از فیلم‌های روی پرده در این پردیس در چند سال گذشته بوده است. در این اکران مردمی که با پرسش و پاسخ مخاطبان همراه بود، علاوه بر محمدحسین مهدویان، هادی حجازی‌فر(بازیگر نقش احمد متوسلیان)، ابراهیم امینی(بازیگر نقش شهید وزوایی و بازیگران) و محمود طائمه(مدیر تولید) نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه