English

قاسمی:

تداوم خدمت به روستانشینان سیستان و بلوچستان با طرح جهاد آبرسانی/ عملیات لوله‌گذاری خطوط و شبکه توزیع آب به ۹۰۰ کیلومتر رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای ۹۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در سطح این استان خبر داد و عنوان کرد: طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت امسال آغاز شد با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی به منظور بهره‌مندی نیمی از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان بی‌وقفه ادامه دارد.

تداوم خدمت به روستانشینان سیستان و بلوچستان با طرح جهاد آبرسانی/ عملیات لوله‌گذاری خطوط و شبکه توزیع آب به 900 کیلومتر رسید

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه بیش از  ۷۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از مزایای اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: با نگاه ویژه دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو و با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه کشور، به منظور بالارفتن سطح بهره‌مندی مردم از نعمت آب شرب و رفع تنش‌های آبی روستاها، توسعه طرح جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان و الحاق روستاهای جدید به این طرح در برنامه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آبرسانی به ۲۸۰۰ روستای محروم سیستان و بلوچستان در دست اجرا قرار دارد، افزود:  تأمین آب 1751 روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، آبرسانی به ۶۰۰ روستا از محل اعتبارات ملی و ۵۰۰ روستا با مشارکت مجمع خیران وزارت نیرو در قالب این طرح بزرگ عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به حجم عملیات اجرایی در این طرح گفت: اجرای بیش از ۸ هزار کیلومتر لوله‌گذاری، احداث مخازن ذخیره آب به ظرفیت بیش از ۲۴۰ هزار مترمکعب و ۱۸۰ باب ایستگاه پمپاژ با برآورد اولیه ۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

قاسمی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای فاقد هرگونه شبکه آب و رفع تنش آبی از روستاهای دچار مشکل در قالب این طرح دیده شده است، اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح شاخص آبرسانی روستایی استان با جهش حداقل بیست درصدی به حدود ۹۵ درصد خواهد رسید و عقب‌ماندگی سیستان و بلوچستان در این حوزه به طور کامل جبران می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون برای ۱۵۰ روستا شبکه‌های توزیع و خط انتقال فرعی در قالب طرح محرومیت‌زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، توسط نیروی زمینی سپاه قدس استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای ۴۰ روستا خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در قالب مجمع خیران وزارت نیرو توسط شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال روستاهای تکمیل شده در قالب طرح قرارگاه محرومیت‌زدایی به ۲۰۰ روستا افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه