English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

توسعه نخلستان ها راهی مطمئن برای توسعه تجارت خرما در سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری راهی مطمئن برای توسعه تجارت خرما در استان است.

توسعه نخلستان ها  راهی مطمئن برای توسعه تجارت خرما در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در نشست میز تخصصی صادرات خرما و میوه های گرمسیری که در چابهار برگزار شد به سطح زیر کشت ۶۷ هزار هکتاری نخلستان ها با تولید افزون بر ۲۸۷ هزارتن خرما اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد باغات است به نخلستان ها اختصاص دارد وزمینه اشتغال ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

سیدمحمدرضا سیدحسینی تصریح کرد: برای دستیابی به بازارهای جهانی ،از ابتدای دولت سیزدهم توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری مجول، پیارم وبا سرمایه‌گذاری هلدینگ آریا و بهره برداران در استان آغاز شده است.

وی اظهارداشت: همزمان با توسعه نخلستان ها، توسعه صنایع بسته بندی، نگهداری و فرآوری خرما نیز در سطح استان برنامه شده و در حال حاضر ۱۰۲واحدصنایع وابسته به خرما با ظرفیت ۱۵۲ هزارتن مشغول در استان راه اندازی شده و ۱۰ واحد جدید نیز در دست احداث است.

سید حسینی، سیستان وبلوچستان را خاستگاه تولید میوه‌های گرمسیری برشمرد وگفت: طرح توسعه باغات میوه های گرمسیری خصوصا موز ،خربزه درختی، گواوا ،انبه درجنوب استان با مشارکت کشاورزان وکشت و صنعت مکران در حال اجراست. وی خواستار حمایت مسئولین در راستای اجرای طرح خودکفایی کشور به موز که در استان سیستان وبلوچستان در حال اجراست شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه