غریبآبادی:
ایتالیا و رومانی به دلیل مشارکت در تجاوز به ایران مسئولیت بینالمللی دارند
معاون وزیر خارجه ایران با استناد به قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل، استفاده آمریکا از پایگاههای نظامی در ایتالیا و رومانی برای تجاوز علیه ایران را عملی مجرمانه خواند و بر مسئولیت بینالمللی مستقیم این دو کشور تأکید کرد.
، کاظم غریبآبادی، معاون وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات دبیرکل ناتو مبنی بر استفاده آمریکا از پایگاههای نظامی در ایتالیا و رومانی برای انجام عملیات علیه ایران، پیامی را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد.
وی در این مطلب با اشاره به ابعاد حقوقی این موضوع نوشت: اظهارات دبیرکل ناتو درباره استفاده آمریکا از پایگاههای ایتالیا و رومانی در حمله به ایران، موجب مسئولیت بینالمللی این کشورهاست.
غریبآبادی در تشریح مستندات قانونی خود افزود: طبق قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل، در اختیار گذاشتن سرزمین توسط یک دولت در جهت استفاده دولت ثالث برای انجام تجاوز علیه کشور دیگر، مصداق تجاوز محسوب میشود.
این مقام ارشد وزارت امور خارجه در پایان با تأکید بر پیگیری حقوقی این اقدام خصمانه، تصریح کرد که کشورهای مذکور به واسطه میزبانی از تجهیزات و نیروهای متجاوز در عملیات علیه حاکمیت ملی ایران، باید پاسخگوی پیامدهای حقوقی و بینالمللی این اقدام خود باشند.
ارسال نظر