English

تجهیز ناوشکن دماوند به سامانه چَف

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مجهز شدن ناوشکن دماوند به سامانه منحرف‌کننده موشک‌ها(چَف) خبر داد.

تجهیز ناوشکن دماوند به سامانه چَف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، صفحه اینستاگرام منتسب به فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با خبر تجهیز ناوشکن دماوند به سامانه منحرف‌کننده موشک‌ها(چَف) به روز شد.

دربادار حبیب الله سیاری در این صفحه، گفت: سامانه‌هایی که در ابتدا به‌روی یک ناو نصب می‌شود، بلافاصله پس از گذراندن دوران آزمایش به‌روی ناوهای دیگر نیز نصب می‌شود، چون تولید داخل محسوب می‌شود. این سامانه در حال حاضر به‌روی تمامی ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌انداز از جمله ناوشکن دماوند نصب‌ شده است. سامانه چَف نیز که به عنوان منحرف‌کننده موشک‌ها شناخته می‌شود، در همین زمره قرار دارد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی محصولی را تولید، آزمایش و آزمایش عملیاتی کرده و زمانی که محصول این مراحل را پشت سر گذاشت، روی مابقی ناوها نیز نصب می‌شود. پس مطمئن باشید تجهیزات جدیدی که سال گذشته به‌روی ناو جماران مشاهده شد، روی مابقی ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌انداز نیز نصب‌ شده است.

چَف یا همان باریکه، پوشاله‌هایی از جنس آلومینیوم هستند که با رهاسازی آن، سطح مقطع راداری کاذب ایجاد شده و با این کار امواج تابانده شده از سوی موشک، توسط چف جذب و بازتابش داده می‌شود تا موشک از هدف اصلی خود غافل شود.

چف از رشته های کوچکی تشکیل شده که سیگنال‌های راداری را منعکس کرده و وقتی در حجم زیادی از هواپیما رها می شوند، ابری درست می کنند که بطور موقت هواپیما را از دید رادار می پوشاند. دو نوع اصلی چف که در هواپیماهای نظامی استفاده می‌شود ورقه‌های آلومینیوم و رشته های شیشه‌ای پوشیده شده از آلومینیوم هستند. امروزه بیشتر از نوع دوم استفاده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه