English

سرپرست وزارت خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه روسیه:

توسعه روابط دو جانبه ایران و روسیه در حال ارتقاست

سرپرست وزارت خارجه ایران و وزیر خارجه روسیه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

توسعه روابط دو جانبه ایران و روسیه در حال ارتقاست
به گزارش خبرگزاری موج

، علی باقری از رایزنی تلفنی با وزیر خارجه  روسیه خبر داد و نوشت «همکاری‌ متقابل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در حال ارتقاست».

باقری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در تداوم ملاقات‌ها و تماس‌های دیپلماتیک، پذیرای تماس تلفنی همتای روس، سرگئی لاورف بودم».

سرپرست وزارت خارجه ایران درباره این گفت‌وگو تصریح کرد: «برنامه‌های دوجانبه و چندجانبه را با یکدیگر مرور کردیم. همکاری‌ متقابل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در حال ارتقاست. مسیر چند جانبه‌گرایی انتخاب راهبردی ایران و روسیه برای شکل‌دهی به جهانی عادلانه است که در آن هر بازیگر بر اساس ظرفیتش فرصت نقش‌آفرینی می‌یابد».

این دیپلمات ارشد ایران در آخرین روزهای اردیبشهت ماه و در سفر به جمهوری تاتارستان روسیه گفته بود «رهبران ایران و روسیه به گونه‌ای عمل کردند که تهدید تحریم‌ها را به فرصت نوین همکاری، نه تنها بین ایران و روسیه، بلکه کشورهای منطقه تبدیل کرد».

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد: سرگئی لاوروف تسلیت عمیق خود را به همکار ایرانی‌اش درباره درگذشت(شهادت) اندوهبار ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد.

باقری کنی از حاکمیت فدراسیون روسیه برای توجه و حمایتی که نشان داده است و هم‌دردی و هم‌دلی خالصانه آن با مردم ایران که از این تجربه سخت رنج برده‌اند، تشکر کرد.

طرفین همچنین بر تعهد راسخ خود نسبت به تداوم بی‌قیدوشرط روندی که روسای ۲ کشور برای تشکیل یک شراکت راهبردی میان روسیه و ایران بر سر آن توافق کرده‌اند و بر آمادگی خود برای اجرای تمامی توافق‌ها و پروژه‌های موجود در حوزه‌های متعدد تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه