English

پیکر پاک وزیر امور خارجه شهید در میان اندوه مردم و مسئولان کشور به خاک سپرده شد + فیلم و تصاویر

پیکر شهید امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فقید ایران با حضور مقامات و مدیران وزارت امور خارجه و جمعی از اقشار مختلف مردم در حرم عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد.

پیکر پاک وزیر امور خارجه شهید در میان اندوه مردم و مسئولان کشور به خاک سپرده شد + فیلم و تصاویر
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، در این مراسم که با حضور مقامات و مدیران ارشد دستگاه دیپلماسی در میدان مشقِ این وزارتخانه برگزار شد، جمعی از مداحان اهل بیت علیهم السلام به مدیحه سرایی پرداختند و بعد از آن پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان با طی تشریفات ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در جایگاه قرار گرفت.

بعد از قرار گرفتن پیکر وزیر خارجه فقید، خانواده شهید امیرعبداللهیان، جمعی از مقامات کشورمان که سابقه همکاری با ایشان را داشتند از جمله علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، سرلشکر یحیی رحیم صفوی، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا وسیما و همچنین وزاری اسبق امور امور خارجه شامل محمدجواد ظریف، کمال خرازی، علی اکبر صالحی و منوچهر متکی به پیکر حسین امیرعبداللهیان ادای احترام کردند.

مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید

در مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان دیپلمات های سابق و فعلی هم حضور پیدا کردند. عباس عراقچی، محمود واعظی، مجید تخت روانچی و ابوالفضل ظهره وند از جمله این اشخاص بودند.

بعد از بدرقه و وداع با پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان در میدان مشق وزارت امور خارجه، مراسم تشییع پیکر وزیر خارجه فقید کشورمان ظهر امروز پنجشنبه در میدان بسیج شهرری با حضور خیل عظیم مردم شهرری برگزار شد.

در مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان جمعی از شخصیت‌های سیاسی از جمله محمد مخبر مدیر قوه مجریه و سرپرست دولت حضور پیدا کردند.

مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید

بعد از آیین ادای احترام به پیکر وزیر امور خارجه شهید، سرپرست وزارت خارجه علی باقری کنی و معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر انقلاب درباره ابعاد شخصیت وزیر خارجه فقید کشورمان به سخنرانی پرداختند.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در مراسم بدرقه پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران گفت: از همه حضار برای تشریف‌فرمایی در این جلسه تشکر می‌کنم. این واقعیت انکارناپذیر است که خون پاک همواره تضمین‌کننده مسیر پیشرفت انقلاب است.

 

مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید

مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید

 

مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید

باقری در ادامه گفت: انقلاب در طول 4 ونیم دهه گذشته از این نشیب‌ و فرازها زیاد داشته است و خون‌های زیادی پای انقلاب ریخته شده است، این یک واقعیت انکارناپذیر است که خون پاک همواره تضمین‌کننده مسیر درست انقلاب و مسیر پیشرفت انقلاب است.

وی افزود: من به‌نمایندگی وزارت امور خارجه در تهران و دیگر نقاط جهان بر این نکته تأکید می‌کنم که خون پاک امیر دیپلماسی و بسیجی عزیز امیرعبداللهیان انقلابی‌بودن وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرد.

شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در شبستان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جوار سیدالکریم و در کنار مزار شهید مدافع حرم وحید زمانی‌نیا و شهید قدس سیدامیر جلادتی به خاک سپرده شد.

 

بیشتر بخوانید:

مراسم تشییع پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه

مسیر حرکت روبه پیشرفت ایران بدون خلل طی خواهد شد

شهید امیرعبداللهیان در تامین واکسن در روزهای سخت کرونا نقش ویژه‌ای داشت

پیکر وزیر خارجه شهید در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده می‌شود

شهادت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران

زندگینامه شهید حسین امیرعبداللهیان وزیری که در ماه تولدش به شهادت رسید

اینفوگرافیک/نگاهی به زندگی‌نامه و سوابق شهید حسین امیرعبداللهیان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه