English

رئیس‌جمهور:

باید حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر حمایت شود

رئیس‌جمهور تصریح کرد: فعالیت‌ کارگران ایرانی، محور تلاش‌های عرصه تولید محسوب می‌شود، چراکه نقش کارگران در آن بی‌بدیل است، از این رو باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد.

باید حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر حمایت شود
به گزارش خبرگزاری موج

، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در جشنواره امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه که صبح امروز برگزار شد، گفت: تولیدات کارگران عزیز ما علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها برای کشور نقش‌آفرین است.

وی‌افزود: همان‌طور که رهبری بر آن تاکید فرمودند، تلاش‌ها و اقدامات کارگران ما باید امیدآفرین باشد و همان‌طور که در شعار امروز این جشنواره آمده، «ما پای کار ایران هستیم» و این شعار نشان از روحیه جهادی و ارزشمند کارگران، مدیران و کارفرمایان ماست.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف و از جمله در عرصه اقتصاد، ناکام خواهد ماند و تلاش و فعالیت‌های کارگران ایرانی به‌عنوان محور همه تلاش‌ها در عرصه تولید محسوب می‌شود و نقش کارگران در آن بی‌بدیل است، بنابراین باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد.

رئیسی با اشاره به اهمیت رشد فرهنگ کار در کشور، اظهار کرد: باید به کار و کارگر توجه شود. عمل برتر و موثر مهم است؛ همان‌طور که میان نماز اول وقت و نماز قضا تفاوت وجود دارد. تاکید دارم که کار زمان‌شناسانه اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس، کارهایی در کارخانه‌ها انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی‌نیاز کرد؛ کارهایی که همراه با خلاقیت و نوآوری بود، در حالی‌که کارگران ما سابقه این کارها را نداشتند.

رئیس‌جمهور گفت: هم‌اکنون که به ما جنگ اقتصادی تحمیل شده، جوانان، کارگران و کارفرمایان ما نشان دادند همچنان که رزمندگان ما سیلی محکمی به دشمن زدند، آن‌ها هم در عرصه اقتصادی، سیلی محکمی به دشمن خواهند زد، در حالی‌که دشمنان فکر می‌کنند با تهدید و تحریم می‌توانند ما را متوقف کنند.

وی ادامه داد: در کشور رشد تولید، رشد اقتصادی و رشد نوآوری داریم و در حوزه‌های فناورانه رشد کمی در شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها را شاهد هستیم؛ جامعه کارگری و کارآفرینی ما پای کار است و این جای قدردانی دارد.

رئیسی با اعلام اینکه لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده و در مجلس پیگیری می‌شود، افزود: ثبات شغلی، بسیار مهم است. امروز، اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته است و این جای افتخار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه