English

افتتاح بخش بخار نیروگاه قدس سمنان توسط رئیس جمهور

مدیر نیروگاه شهید باکری(قدس) دامغان گفت: رئیس‌جمهور در سفر به استان سمنان، افتتاح بخش بخار سیکل ترکیبی نیروگاه را افتتاح خواهند کرد.

افتتاح بخش بخار نیروگاه قدس سمنان توسط رئیس جمهور
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، در آستانه سفر رییس جمهور به استان سمنان چهارمین تور رسانه ای به همت شورای اطلاع رسانی دولت با حضور اصحاب رسانه با سفر به این استان برگزار شد.در این رابطه، داود غلامی مدیر نیروگاه شهید باکری(قدس) دامغان درجمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروگاه شهید باکری سمنان یک نیروگاه حرارتی از مدل توربین گازی است و ساخت شرکت مپنا بوده و در سال 1387 فرایند مهندسی، نصب و راه‌اندازی آن استارت خورد که در سال 1389 واحد یک آن با شبکه، سنکرون شده  و واحد 2 نیز سال 1390 انجام شده است.

وی ادامه داد: واحد 3 در مرداد سال 1401سنکرون شده و واحد 4 نیز در فروردین سال 1402 سنکرون شده است.  صفر تا صد پروژه نیروگاه سمنان از طراحی و ساخت و راه‌اندازی توسط شرکت مدیریت پروژه نیروگاهی ایران (مپنا) انجام شده است و نیروگاه نیز یک نیروگاه حرارتی از نیروگاه توربین گازی است.

غلامی گفت: ظرفیت نامی هرکدام از واحدها 183 مگاوات ساعت است و مجموعاً ظرفیت فعلی نیروگاه 732 مگاوات است. سوخت اصلی آن گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن نیز گازوئیل است. واحدهای 3 و 4 که اخیراً فرایند نصب و راه‌اندازی آن آغاز شده در راستای تفاهم‌نامه‌ای بوده است که بابت تأمین برق 10000 مگاوات صنایع توسط وزارت صمت و وزارت نیرو منعقد شده است یعنی جزو اولین واحدهای نیروگاهی 10000 مگاوات تأمین برق صنایع بالادست کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بخش بخار واحدهای سمنان مشمول این قرارداد است یعنی به این صورت که با احداث سیکل ترکیبی و و راه‌اندازی واحدهای بخار و اجرای فاز بخار، ظرفیت نیروگاه تا 1052 مگاوات افزایش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود که ناترازی شبکه برق کشور که در پیک فصل گرما رخ می‌دهد تا حدودی بهبود پیداکند و همچنین ضریب بهره‌وری و پایداری شبکه نیز افزایش پیدا کند.

مدیر نیروگاه شهید باکری(قدس) دامغان با اشاره به سرمایه‌گذار بخش خصوصی این نیروگاه اظهار کرد: مالک اصلی شرکت توسعه معادن و فلزات ایران است که زیرشاخه آن هلدینگ انرژی است که به عنوان تأمین‌کننده انرژی صنایع و سازمان توسعه معادن است.

پروژه های عمرانی استان سمنان

غلامی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور برای افتتاح بخشی از این نیروگاه خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در سفر به استان سمنان، افتتاح بخش بخار سیکل ترکیبی نیروگاه را افتتاح خواهند کرد. قرارداد بخش بخار منعقد شده و در زمستان سال گذشته قرارداد آن منعقد شده و به گروه مپنا واگذار شده است.  

وی تأکید کرد: امروز ظرفیت نامی ما 732 مگاوات است که به صورت  پیوسته در مدار است و اگر بخش بخار راه‌اندازی شود ظرفیت نیروگاه 320 مگاوات افزایش پیدا می‌کند یعنی ظرفیت هرواحد بخار 360 مگاوات است و در مجموع 1052 مگاوات می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه