English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

حمله تروریستی به راسک و چابهار و رسوایی جدید رژیم‌صهیونیستی

«رژیم صهیونیستی سعی دارد این پالس را به ایران بدهد که تل آویو می تواند دست به ایجاد ناامنی های داخلی در کشورمان بزند و برای ایران ایجاد هزینه کند. معادله ای که صهیونیست ها به نوعی از طریق آن سعی دارند کشورمان را از انتقام جویی علیه رژیم اشغالگر قدس بازدارند.»

حمله تروریستی به راسک و چابهار و رسوایی جدید رژیم‌صهیونیستی
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحرکات تروریست های جیش الظلم در استان سیستان بلوچستان بوده ایم. در این راستا، این گروه تروریستی با صدور بیانیه ای از انجام برخی حملات در شهرهای راسک، چابهار و سرباز خبر داده و بار دیگر ادعاهای بی پایه ای را علیه کشورمان مطرح کرده است.

بر اساس گزارش های میدانی، تروریست ها در تحقق اهداف خود ناکام بوده اند و نیروهای امنیتی کشورمان در حال تعقیب تروریست ها هستند. با این همه، یکی از نکات مهم و قابل تامل در مورد حملات تروریستی اخیر به کشورمان از سوی گروهک جیش الظلم، ضریب دادنِ عجیب و غریب جریان های رسانه ای رژیم اشغالگر قدس به اقدامات آن ها بوده است.

در این رابطه، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که در شرایطی که رژیم صهیونیستی در اضطراب و نگرانی گسترده ناشی از انتقام جویی قریب الوقوع ایران از خود به دلیل حمله اخیر تل آویو به کنسولگری کشورمان در دمشق و به شهادت رسیدن شماری از فرماندهان نظامی ایرانی به سر می برد، انجام یک حمله از سوی گروهک تروریستی جیش الظلم و حمایت گسترده جریان های سیاسی و رسانه ای رژیم صهیونیستی از این موضوع، تنها یک معنا را به ذهن متبادر می کند و آن این است که اتحاد پنهان تروریست های ضدایرانی و همچنین رژیم اشغالگر قدس و البته تقسیم کار میان آنها، آشکار تر از هر زمان دیگری خود را به نمایش گذاشته است.

مساله ای که به خوبی نشان می دهد محور واقعی حمایت از تروریست ها در منطقه کیست. در این راستا، اینطور به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی سعی دارد این پالس را به ایران بدهد که تل آویو می تواند دست به ایجاد ناامنی های داخلی در کشورمان بزند و برای ایران ایجاد هزینه کند. معادله ای که صهیونیست ها به نوعی از طریق آن سعی دارند کشورمان را از انتقام جویی علیه رژیم اشغالگر قدس دور کنند.

با این حال، واقعیت ماجرا این است که تحرکات اینچنینی گروهک های تروریستی با تحریک رژیم اشغالگر قدس علیه ایران، نه از موضع قدرت بلکه کاملا ناشی از ضعف آن ها است. به بیان ساده تر، ضعف جریان های رقیب و مخالف با ایران در عرصه میدانی، سبب شده تا آن ها اقدامات جانبی نظیر فعال سازی ظرفیت های گروهک های تروریستی را در دستورکار قرار دهند تا شاید از این رهگذر، بتوانند حدی از امنیت را برای خود ایجاد کنند.

با این حال، واقعیت ماجرا این است که تحرکات این دسته از بازیگران، از منظر چشم انداز های کلان دفاعی و امنیتی ایران، برایشان امنیت ساز نخواهد بود و لحظه به لحظه با توجه به پاسخ های احتمالی تهران، آن ها را به نقطه سقوط و فروپاشی، نزدیک و نزدیکتر می کند. البته که ایران در طی سال های اخیر بارها و بارها نشان داده که در برابر فشار تحمیلی به خود، نه تنها تسلیم نمی شود بلکه ظرفیت های قدرتش را بیش از پیش هدفِ بازسازی و توسعه قرار می دهد.

مساله ای که شاید عینی ترین نمود خود را در سال های اخیر در قالب رویکرد فعال و قدرتمندانه ایران در برابر کارزار فشارحداکثری دولت ترامپ نشان داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه