English

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد:

۱۷ اسفندماه زمان ثبت شکایات نامزد‌ها به روند انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان گفت: افراد اعم از نامزدها و عموم مردم اگر نسبت به روند برگزاری انتخابات به هر دلیلی شکایت و اعتراض دارند، می‌توانند شکایت خود را برای شورای نگهبان ارسال کنند.

۱۷ اسفندماه زمان ثبت شکایات نامزد‌ها به روند انتخابات
به گزارش خبرگزاری موج

، دکترهادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی که با بخش خبری ۱۴ سیما داشت ابتدا از حضور خوب مردم شریف ایران اسلامی در پای صندوق‌های رای به این دلیل که در تعیین سرنوشت خودشان نقش‌آفرینی کردند، تشکر کرد.

وی سپس با اشاره به اعلام نتایج انتخابات از سوی مجری انتخابات یعنی وزارت کشور اظهار داشت: ما نیز به عنوان نهاد نظارت بر انتخابات در حال دریافت شکایات مردم شریف و نامزد‌ها هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: افراد اعم از نامزد‌ها و عموم مردم اگر نسبت به روند برگزاری انتخابات به هر دلیلی شکایت و اعتراض دارند، می‌توانند شکایت خود را همراه با مستندات طبق تبصره ۲ ماده ۸۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین تبصره یک ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای شورای نگهبان ارسال کنند.

وی افزود: نامزد‌های محترم تا روز ۱۷ اسفند مهلت دارند تا مستندات خود را از طریق سامانه «داوطلب» و عموم مردم از طریق سامانه «مردم ناظر» برای ما ارسال کنند.

دکتر طحان‌نظیف در پایان بیان داشت: شکایات و اعتراضات ابتدا در هیات‌های نظارت و سپس در شورای نگهبان در هنگام بررسی صحت انتخابات مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد و سپس نظر نهایی شورای نگهبان نسبت به صحت انتخابات اعلام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه