English

سخنگوی شورای نگهبان:

میزان مشارکت انتخابات تا پایان فرآیند رای گیری اعلام نمی‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در حال رأی گیری از مردم هستیم طبیعتاً آمار رسمی و مشارکت را باید در انتهای رأی گیری بررسی کنیم؛ بعد از پایان فرآیند اخذ رأی، میزان مشارکت هم اعلام می‌شود.

میزان مشارکت انتخابات تا پایان فرآیند رای گیری اعلام نمی‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، هادی طحان نظیف شامگاه جمعه در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت انتخابات کشور گفت: عوامل نظارتی شورای نگهبان متشکل از ۲۳۰ هزار نفر از ناظران مردمی در کنار عوامل اجرایی از آغازین دقایق رأی گیری حضور و بر روند انتخابات نظارت داشتند.

وی افزود: در گزارش‌های میدانی که داشتیم مشکل خاصی نبوده و خود بنده در شهر تهران در چند حوزه انتخابیه و شعبه رأی گبری حضور پیدا کردم و با مشکل خاصی مواجه نبودیم.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: گزارش‌هایی که از طرف مردم ارسال می‌شود، همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و هم در هیئت‌های نظارت استان و دفاتر استانی موضوعات را پیگیری می‌کنند و با همکاری خوبی که میان عوامل اجرایی و نظارتی وجود داشته روند انتخابات دچار هیچ اختلالی نشده است و گزارش‌های بسیار کم و معدودی را ما از ابتدای صبح توسط سامانه مردم ناظر دریافت کردیم، اما همان موارد را پیگیری کردیم؛ مواردی که بوده تذکر داده شده و مواردی که نیاز به هماهنگی‌ بود انجام شده است.

طحان‌نظیف با بیان اینکه روند نظارتی ما با خلع و نقصانی مواجه نبوده است گفت:آنچه که برای ما مهم است این که آراء مردم تا آخرین لحظه اخذ شود، به ویژه در مناطقی از کشور که با برودت هوا مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: انتخابات در سلامت و صحت در حال انجام است، با این حال اگر گزارشی را از مردم دریافت کنیم طبیعتاً تا انتها پیگیری خواهیم کرد و حسب گزارش‌هایی هم که در بعضی از مناطق و شعب داریم با اذحام جمعیت مواجه هستیم که جای نگرانی ندارد چرا که تمام آرای مردم تا آخر اخذ می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره آمار اولیه از میزان مشارکت در انتخابات گفت: چون در حال رأی گیری از مردم هستیم طبیعتاً آمار رسمی و مشارکت را باید در انتهای رأی گیری بررسی کنیم؛ بعد از پایان فرآیند اخذ رأی، میزان مشارکت هم اعلام می‌شود.

طحان نظیف درباره توئیت محمدباقر قالیباف که در آن از عبارت «فقط پیروزی در انتخابات مهم نیست، افزایش مشارکت اولویت است»، گفت: بالاخره رقبا در فضای سیاسی ممکن است صحبت‌هایی را مطرح کنند و به زعم خود مردم را دعوت به مشارکت یا لیست کنند. ما همچنان درحال اخذ رأی از مردم هستیم و هنوز صندوقی باز نشده است که بتوان نسبت به نتایج اعلام نظر داشت.

وی تصریح کرد: من چون متن این پیام[توئیت] را نخوانده‌ام، اجازه دهید نسبت به محتوای آن اظهار نظر نکنم، اما در فضای سیاسی بالاخره اینگونه موارد مطرح می‌شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه