English

وزرای خارجه ایران و مالزی با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند

وزیر امور خارجه ایران امروز در تماس تلفنی با وزیر امورخارجه مالزی پیرامون موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

وزرای خارجه ایران و مالزی با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند
به گزارش خبرگزاری موج

، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران ظهر امروز در تماس تلفنی با وزیر امورخارجه مالزی پیرامون موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با محمدحسن، وزیر امور خارجه مالزی درباره ارتقاء روابط دوجانبه در حوزه‌های فناوری، علمی، فرهنگی، صنعتی، تجاری و همچنین گفت‌وگوها پیرامون موضوعات مختلف جهان اسلام به‌ویژه فلسطین اعلام آمادگی کرد.

امیرعبداللهیان در زمینه پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی و اعلام آمادگی برای حضور فعالانه در این نشست با همتای مالزیایی خود به تبادل‌نظر پرداخت و ابراز امیدواری کرد این نشست گامی موثر در جهت توقف نسل‌کشی و رفع فاجعه انسانی غزه در آستانه ماه مبارک رمضان باشد.

وزیر امور خارجه مالزی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن استقبال از برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی اظهار کرد: مالزی در جهت ایجاد آتش‌بس و توقف درگیری‌ها عزم راسخ دارد و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه قدردانی می‌کند.

 وزرای امور خارجه دو کشور همچنین درباره تقویت توافقات تجاری فیمابین  و برنامه‌ریزی پیرامون سفر مقامات عالی‌رتبه دو کشور  به تهران و مالزی  گفت‌وگو کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه