English

فرمانده کل سپاه:

ایرانی را می‌خواهیم که ارزش‌های اسلامی را به جهان عرضه کند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: استفاده از علوم تولیدشده در جهان توصیه می‌شود اما تنها مصرف‌کننده و بهره‌بردار بودن را نمی‌پذیریم. ایرانی را می‌خواهیم که با ارزش‌های اسلامی جلوه‌های درخشان زندگی پاک بشری را به همه مردم جهان عرضه می‌کند.

ایرانی را می‌خواهیم که ارزش‌های اسلامی را به جهان عرضه کند
به گزارش خبرگزاری موج

،  سردار حسین سلامی در چهارمین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع)» با بیان اینکه ما در پی ساختن یک ایران قوی هستیم، اظهار کرد: هدف ما این است که یک ایران قوی و اسلامی که قوی‌بودن ایران در سرشت اسلامی‌بودن آن متعین باشد، شکل گیرد. ایران قوی یعنی ایران رشید، رشدیافته و پیشرفته، ایرانی که به دانش و فناوری جدید دست یافته باشد نه اینکه مصرف‌کننده علم و دانشی باشد که در سرزمین‌های دیگر متولد می‌شود، بلوغ می‌یابد و به ما منتقل می‌شود.

وی افزود: استفاده از علوم تولیدشده در جهان توصیه می‌شود اما تنها مصرف‌کننده و بهره‌بردار بودن را نمی‌پذیریم. ایرانی را می‌خواهیم که با ارزش‌های اسلامی جلوه‌های درخشان زندگی پاک بشری را به همه مردم جهان عرضه می‌کند. ایرانی که مقتدر است و در حفظ تمامیت ارضی و استقلال و پیشرفت خود تواناست و در شعاع تأثیر جهانی قرار دارد. ایرانی که قدرت جاذبه دارد و از قدرت مستهلک‌سازی امواجی که برای ضربه‌زدن به او فرستاده می‌شوند برخوردار است. ایرانی که مدرن، آباد و آزاد است. ایرانی که مردمانی در رفاه دارد و این ایران قوی است. ما همه باید برای تحقق این ایران پیش برویم.

سلامی با بیان این‌که «همه جنبه‌های زندگی بشر امروز با علوم پیش می‌رود»، ادامه داد: دانش‌های انسانی هستند که فرمان می‌دهند و جهت ایجاد و نوع به کارگیری علم تجربی را معین می‌کنند. دانش‌های تجربی همان‌قدر که می‌توانند برای ساخت جهانی آباد و آزاد و پیشرفته موثر باشند اگر در خدمت اذهان که ضدارزش هستند قرار گیرد، درست مثل اذهان قدرت‌های جهانی که ارزش‌های ضدبشری را تقویت می‌کنند، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاگی را در پی خواهد داشت و به تولید سلاح‌های شیمیایی و میکروبی منجر می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون همین دانش‌هاست که فضای ناامن و ظالمانه را در روابط بین‌الملل ایجاد کرده است. اقتصاد، جامعه‌شناسی، حقوق، علم سیاست و دیگر علوم انسانی اگر با جهت‌گیری فضیلت‌ها ترکیب نشود، جهان آشفته کنونی پدید می‌آید.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این‌که «علوم فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، هوافضا و دانش‌های مشابه باید در خدمت سعادت بشر باشد»، تصریح کرد: علوم الهیه و اسلامی و دینی، جهت‌دهنده‌های اصلی در این زمینه هستند. امروز با تکیه بر علوم زیست‌شناسی بیمارهای واگیر را منتشر می‌کنند و با دانش هسته‌ای امکان ویرانی چندباره زمین را فراهم می‌سازند. شکل طبیعی این دستاوردها همان فضایی است که در غزه می‌بینیم که محصول ترکیب شیطانی دانش‌هایی است که در اختیار سیاستمداران قرار می‌گیرد تا خانه‌های مردم را ویران کنند.

سلامی گفت: اما ما به فتوای مرجع و رهبرمان استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی را تحریم کرده‌ایم. این نگاه اسلامی و بشری به علوم و فناوری‌هاست.  همه آن‌چه ما در قرآن به عنوان عصاره وحی برای بشر می‌بینیم، کاملاً انسان‌ساز است. اگر قرآن و کتب علمی در دست افرادی باشد به نتایج مثبتی برای بشر می‌رسیم اما مشکل اینجاست که کتب علمی در دست کسانی است که در دست دیگر، آرزوی نابودی جهان برای قدرتمندشدن خود را دارند.

وی یادآور شد: بنابراین جوانان مسلمان باید این میدان را از انحصار قدرت‌های شیطانی درآورند. ما مجبوریم قوی باشیم و قدرت جز با علم ممکن نمی‌شود. ما باید پیش رویم، مولد باشیم نه صرفاً مصرف‌کننده و بهتر آن است که از این فضا عبور کنیم. این اعتماد به نفس و شجاعت می‌خواهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر این‌که «ما امروز پیشرفت‌های متعددی داریم اما کافی نیست‌»، اظهار کرد: ما باید مجهز شویم. به دانشگاه‌های علوم پزشکی بقیه الله و امام حسین هم تاکید کرده‌ام که باید در زیرساخت‌های پژوهشی و علوم تجربی باید به پیشرفته‌ترین‌ها مجهز باشیم. حتی در علوم انسانی هم نیازمند آزمون هستیم تا فرضیه‌ها در میدان عمل آزموده شوند. ما هم باید علوم جدید را تولید کنیم. چند گام پشت دیگران حرکت کردند کافی نیست باید با دیگران همگام شویم و از آنان پیشی بگیریم.

سلامی با بیان این‌که «در جهان امروز یا باید قوی شد یا تسلیم و راه دیگری هم وجود ندارد»، تاکید کرد: در نقشه جهان برای ضعفا جایی نیست و این منطق قدرت‌های شیطانی جهانی در دنیاست و ما باید این منطق را خاموش کنیم. امروز به جهاد فرهنگی، اطلاعاتی، اقتصادی و اجتماعی هم نیاز داریم. ما باید با مدل جهاد عمل کنیم چون دشمن همه عرصه‌های زندگی ما را به میدان جنگ بدل کرده است و باید با پاسخ‌های قدرتمند به سراغ این اقدامات دشمن برویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه