English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

سامانه مودیان مالیاتی راهکار شفافیت‌زا در جهت مالیات‌ستانی درست از مشاغل خاص و پردرآمد کشور

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: می توان با بستن مجراهای فرار مالیاتی و با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی این فرارها را شناسایی کرد.

سامانه مودیان مالیاتی راهکار شفافیت‌زا در جهت مالیات‌ستانی درست از مشاغل خاص و پردرآمد کشور

علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری موج، درباره فرار مالیاتی برخی اصناف شامل طلافروشان، بنگاه های املاک، آرایشگاه های زنانه و ...، گفت: اصنافی در کشور وجود دارد که فرار مالیاتی بالایی دارند و عمدتا هم جز مشاغلی هستند که درآمد بالایی دارند.

وی در ادامه بیان کرد: تمام این مشاغلی که در حال حاضر دارای فرار مالیاتی هستند باید از دستگاه های پز استفاده کنند و این مسئله نوعی اجبار برای آنها باشد. اگر نخواهند این روش را اجرا کنند متخلف مالیاتی شناسایی می شوند و باید با آنها برخورد شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: مجلس این قانون را تصویب کرده و انتظار می رود که دولت با قوت این موارد را اجرا کند و جلوی فرار مالیاتی آنها را بگیرد.

علیزاده برمی بیان کرد: مطلب بعدی بازنگری در سرانه مالیاتی این مشاغل است. این سرانه پایین وقتی می توانند از پرداخت مالیات فرار کنند باید اصلاح شود. ما بیش از 100 هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی داریم، آیا اینها باید همچنان معاف از پرداخت مالیات باشند؟ باید در معافیت آنها بازنگری شود و آنها باید جز مالیات دهندگان باشند.

نماینده مردم دامغان در مجلس بیان کرد: این موارد نیاز به بازنگری دارد که دولت و سازمان امور مالیاتی باید آنها را اصلاح کند. این سرانه مالیاتی پایین در واقع نوعی فرار مالیاتی پنهان است و امیدواریم که مجلس هم جلوی آن را بگیرد.

 این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: می توان با نظارت مجلس به نفع محرومان درآمدهای کلان را از این اشخاص گرفت و بین محرومین توزیع کرد.

علیزاده برمی افزود: مجلس یازدهم که روی کار آمد چند کار را در دستور کار خودش قرار داد. نظام مالیاتی را هوشمند کرد و به وسیله این هوشمند شدن جلوی فرار مالیاتی را گرفت. نتیجه این هوشمند شدن این شد که در حالی که در 10 سال گذشته 931 هزار مودی جدید مالیاتی شناسایی شده بود در دو سال 1400 تا 1401 حدود 2 میلیون  و 500 هزار مودی مالیاتی اضافه شد.

وی با بیان اینکه با این اقدام جلوی 2 میلیون و 500 هزار فرار مالیاتی گرفته شد توضیح داد: نکته دیگر اینکه سعی کردیم اقشاری که بنا به دلایل مختلف درآمدهای بسیار زیادی داشتند ولی مالیات نمی دادند. مثل صاحبان ماشین  و ویلا های لوکس و گران قیمت و صاحبان خانه های خالی، سلبریتی هایی که درآمد بسیار زیادی داشتند و به هیچ وجه  مالیات نمی دادند، با قوانین مصوب شده در مجلس تلاش کردیم جلوی فرار مالیاتی آنها را بگیریم.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: کسانی که در نشر کتاب های کمک درسی بودند هزاران ملیارد گردش مالی داشتند ولی مالیات نمی دادند و پزشکان و وکلا هم جز این دسته ها بودند مجلس هم برای آنها قانون وضع کرد و آنها هم جز مالیات دهندگان شدند.

وی ادامه داد: تمام این مشاغل با سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی شناسایی شدند و باید همچنان این سامانه تقویت شود تا بتوانیم تمام فرارهای مالیاتی را شناسایی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه