English

رئیس جمهور در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

سند تحول دولت مردمی منحصر به فرد است

رئیس‌جمهور با بیان این‌که گام های موثری در کشور و منطقه برداشته شده است، گفت: ما باید در فرایندهای اموری که تا به حال انجام شده، نگاه تحولی داشته باشیم.

سند تحول دولت مردمی منحصر به فرد است
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین در قم با تاکید بر این‌که هم‌اندیشی و هم‌افزایی علما می‌تواند اثربخش و امیدآفرین باشد گفت: حوزه علمیه قم قبل از انقلاب برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی تلاش می‌کرد و بعد از انقلاب برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند.

وی افزود: دغدغه جامعه مدرسین و حوزه علمیه این است که نظام مورد حمایت قرار بگیرد و هر مشکلی وجود دارد،‌مبتنی بر مبانی برای رفع آن تلاش صورت بگیرد.

وی با بیان این‌که نگاه تحولی می‌تواند در هر زمینه‌ای تحول ایجاد کند، افزود: باید در فرآیندها یک بازبینی صورت بگیرد که آیا همین مسیر درست است یا می‌توان دقیق‌تر، سریع‌تر و حساب‌شده‌تر باشد. تحول در ساختار هم اهمیت دارد؛ مثل ساختارهای سیاسی،‌ اجتماعی یا فرهنگی موجود در جامعه مثل توجه به تولید و دقیق‌تر شدن مصرف‌ها.

رییس‌جمهور تاکید کرد: امروز در کشور علاوه بر سرمایه‌گذاری، به افزایش بهره‌وری نیاز داریم. اگر افزایش بهره‌وری صورت بگیرد، در همه حوزه‌ها رشد خواهیم داشت. اولین گام افزایش بهره‌وری، گام فرهنگی است. افزایش بهره‌وری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد هم در بین مدیران و هم در بین مردم. هر امری که مردم در آن شریک بودند، به موفقیت رسیدیم و هر کجا مردم مشارکت نکردند نتوانستیم کار را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان این‌که گام های موثری در کشور و منطقه برداشته شده است، ادامه داد: ما باید در فرایندهای اموری که تا به حال انجام شده، نگاه تحولی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور هم‌چنین با بیان این‌که باید در ساختارهای اجتماعی و اداری، نگاه بازنگری و تحولی داشت، افزود: افزایش بهره‌وری باعث رشد در همه حوزه‌های دولتی در کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که گفتمان دولت همان گفتمان امام و رهبری است و خاطرنشان کرد: سندی با عنوان تحول دولت مردمی در این دولت کار شده که منحصر به فرد است.در این سند مهمترین موضوعات کشور کارشده و راهکارهایی برای آن ارائه شده است. این سند توسط تمام اقشار، می‌تواند قابل نقد باشد.

وی با بیان این‌که دهه قبل، دهه‌ تعطیلی بود، در عین حال یادآور شد: در سال اول دولت ۴ درصد رشد اقتصادی از طریق درآمد شکل گرفت. برای همه‌ی ناترازی‌های کشور برنامه و راه حل داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه