English

رئیس جمهور :

ایران وتاجیکستان در مسیر توسعه روابط دو جانبه حرکت می‌کنند

رئیس جمهور در نشست با همتای تاجیکستانی تاکید کرد: در مذاکرات مداوم به این نتیجه رسیدیم که هیچ مانع برای توسعه روابط دو کشور وجود ندارد و اراده ایران و تاجیکستان مبنی بر توسعه همه جانبه در حوزه های مختلف روابط است.

ایران وتاجیکستان در مسیر توسعه روابط دو جانبه حرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری با امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان گفت: بدون تردید این رفت آمدها بین دو کشور دوست، برادر و همسایه ایران و تاجیکستان در توسعه روابط دو کشور موثر است. 

وی افزود: امروز با گذشت ماه ها روابط در حوزه اقتصادی و فرهنگی توسعه پیدا کرده است. در مذاکراتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هیچ مانعی برای  توسعه روابط دو کشور وجود ندارد چون باورهای مشترکی داریم. 

رئیس جمهور گفت: در حوزه علم و فناوری جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است، ظرفیت ها و تجارب زیادی در حوزه کشاورزی، صنعت و معادن داریم که می توانیم آن ها را به اشتراک بگذاریم. 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: باید داشته های فرهنگی را حفظ کنیم و به عنوان سرمایه ماندگار باقی بماند. در حوزه اقتصادی و تجاری نیز ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد.

وی افزود: ایران و تاجیکستان به افغانستان نیز نگاه مشترکی دارند.  آمریکایی‌ها در افغانستان جز کشتار و جنایت کاری نکردند و باعث پسرفت این کشور شدند. 

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گفت: امروز نمی‌توانیم از موضوع فلسطین بگذریم و فلسطین مسئله امروز ما است. آن چه مورد تاکید ماست قطع سریع حملات به مردم غزه و پایان یافتن نسل کشی و کودک‌کشی در سرزمین فلسطین بوده و محاصره مردم غزه باید سریعا شکسته شود.

وی افزود: اراده ایران و تاجیکستان مبنی بر توسعه همه جانبه روابط در همه حوزه ها است.

گفتنی است، دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه از سوی مقامات دو کشور و شرکت در نشست مشترک فعالان اقتصادی و بازرگانان تاجیکستان و ایران از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر یک روزه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه