English

مشاور ارشد فرماندهی معظم کل قوا:

ایران و چین به درک مشترکی از تهدیدها دست یافتند

سرلشکر یحیی رحیم صفوی، مشاور ارشد فرماندهی معظم کل قوا، در دیدار با مقامات چینی در پکن، درباره منافع و تهدیدات مشترک گفت و گو کرد و "پیمان عدم تجاوز" بین اعضای سازمان همکاری شانگهای را به عنوان الگویی برای "امنیت مشترک و صلح پایدار" پیشنهاد کرد. .

ایران و چین به درک مشترکی از تهدیدها دست یافتند

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا برای گفت‌وگو با مقامات چینی به چین سفر کرده است.

وی در این سفر با معاون ستاد کل ارتش چین دیدار و از اندیشکده های کیکر و CIIS و آکادمی علوم نظامی چین بازدید کرد.

وی پیشنهاد کرد که چین و ایران باید در مورد تهدیدات و منافع مشترک به تفاهم مشترک برسند.

رحیم صفوی همچنین پیشنهاد کرد که شعار اجلاس امنیتی شیانگشان پکن، "امنیت مشترک و صلح پایدار" ابتدا در بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با انعقاد پیمان عدم تجاوز بین اعضای این سازمان اجرا شود. سازمان همکاری شانگهای به عنوان یک الگو

ژنرال جینگ جیان‌شین جانشین ستاد کل ارتش چین از حضور و سخنرانی رحیم صفوی در اجلاس امنیتی شیانگ‌شان پکن قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: چین از نقش ایران در امور منطقه آگاه است. وی عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای و بریکس را تبریک گفت.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران یکی از شرکای مهم ارتش چین است و روسای جمهور دو کشور برای ارتقای سطح همکاری ها در ابعاد مختلف اهمیت زیادی قائل هستند.

رحیم صفوی در بازدید از اندیشکده کیکر در خصوص تحولات ژئوپلیتیکی جهان گفتگو کرد. وی تصریح کرد: به دلیل یکجانبه گرایی دولت آمریکا، چین نقش مهمی در مقابله با تلاش این کشور برای کسب قدرت هژمونیک دارد.

رحیم صفوی همچنین با حضور در اندیشکده CIIS با مدیر آن و دیگر اندیشکده های چینی در مورد مسائل آسیایی و جهانی به تبادل نظر پرداخت. وی با تاکید بر مظلومیت و حقوق قانونی مردم فلسطین خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی دفاعی مشروع در برابر بیش از 75 سال اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت آمریکا فرماندهی کلی این جنگ را بر عهده دارد، خواستار توقف فوری جنگ و ارسال کمک‌های دارویی، غذا، سوخت و آب به غزه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه