English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

شیطنت رسانه ای با صدور بیانیه های سیاسی سینماگری و در دستور کار بودن تشکیل استان تهران غربی

اعضای هیأت دولت در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران از شیطنت رسانه ای با صدور بیانیه سیاسی سینماگری، تولید ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت، رونمایی از سامانه موشکی شهیدعلی وردی، تشکیل استان تهران غربی، و ساخت ساختمان کارگری خبر دادند.

شیطنت رسانه ای با صدور بیانیه های سیاسی سینماگری و در دستور کار بودن تشکیل استان تهران غربی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اعضای کابینه دولت سیزدهم امروز چهارشنبه هم پس از نشست هیات دولت در حیاط پاستور حضور یافتند و به پرسش‌های مختلف خبرنگاران در حوزه تخصصی خود پاسخ دادند.

 

وزیر ارشاد: تمایل من آشتی دوستان دیروز و امروز با سینما است

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه من تمایل دارم دوستان دیروز و امروز ما با سینما آشتی کنند و با سینماکاران دوست باشند و به‌ دنبال رونق سینما باشند و مانند سال گذشته در جشنواره به‌دنبال حذف سینمای ملی نباشند، اضافه کرد: چتر فرهنگ و هنر ایران به اندازه کافی باز است از این رو جای نگرانی نیست و سینماگران جای آنها را تنگ نخواهند کرد.

اسماعیلی اتفاق هفته گذشته و صدور بیانیه سیاسی علیه سینمای کشور را نمونه شیطنت رسانه ای دانست و گفت: هفته گذشته یکی از مدیران سازمان سینمایی اعلام کرد که نمایش فیلم‌هایی را که عواملی از آنها دچار مشکلاتی هستند که طبیعتا نمی توانند در برخی فعالیت های عادی حضور داشته باشند ممنوع نکردیم، که برخی بیانیه دادند. 

اسماعیلی درباره تولید کاغذ گفت: در آغاز کار دولت سیزدهم اعلام کردیم هدف ما خودکفایی در تولید کاغذ تحریر است. شاید برخی نگران بودند که اجرایی کردن این هدف با سختی همراه و امکان آن دشوار باشد ولی این‌ وعده محقق شد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم ، حدود ۵ هزار تن کاغذ در کشور تولید می شد اما اکنون به آستانه ۸۰ هزار تن رسیده است و تمام نیاز حوزه کاغذ تحریر و فرهنگی تامین می شود.

اسماعیلی همچنین درباره برنامه اعزام حجاج عمره گفت:  بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ نفر برای حج عمره و یک میلیون نفر برای حج واجب در نوبت قرار دارند  و ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت تا بخش عمده‌ای از کسانی که سالیان سال منتظر هستند اعزام شوند.

 

حاشیه جلسه هیات دولت - ۵ مهرماه

 

وزیر نفت: تولید روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر نفت

جواد اوجی وزیر نفت دیگر وزیر حاضر در جمع خبرنگاران گفت: در راستای افزایش تولید، نفت به سه میلیون و چهارصد هزار بشکه در روز رسیده‌ است.

وی افزود: در سه ماه دوم امسال، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی ۱۹ درصدی داشته است و رشد گروه نفت و گاز با افزایش بهره‌وری از پالایشگاه‌ها و پتروشیمی ها، صعودی خواهد ماند.

وزیر نفت با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتدای این دولت برای افزایش میزان تولید نفت، گفت: تولید روزانه نفت از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به روزانه حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.

اوجی توضیح داد: در شروع کار دولت سیزدهم، تولید روزانه نفت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر نبود اما با اقدامات وزارت نفت طی ۲۴ ماه گذشته در راستای افزایش تولید نفت، امروز این عدد به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت رسیده است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و پروژه های سرمایه گذاری شده در بخش میادین مشترک و مستقل و چه در خشکی و چه در دریا امید است رشد تولید نفت ما افزایشی شود.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: بنا بر آمار سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، رشد اقتصادی گروه نفت و گاز  در سه ماهه اول امسال ۱۹.۶ درصد بوده است و تلاش می شود این رشد به صورت صعودی مستمر ادامه پیدا کند.

اوجی اضافه کرد: با سرمایه گذاری که در حوزه میادین نفتی و گازی انجام می دهیم و افزایش ظرفیت پالایشگاه ها و محصولات پتروشیمی انتظار می رود تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد گروه نفت و گاز صعودی شود.

 

حاشیه+جلسه+هیات+دولت

 

وزیر کار: ساخت مسکن کارگران در دست بررسی است

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قانون گذار مشخص کرده است که شورای عالی کار چگونه حداقل دستمزد را مشخص کند،گفت: ما حداقل حقوق و دستمزد را تعیین کردیم نه حداکثر را، لذا توافقات کارگری و کارفرمایی هر چه باشد مورد تایید وزارتخانه است.

وی در خصوص جلسه شورای عالی کار اظهار داشت: در جلسات هم بحث می شود و برخی اقناع شده و برخی اقناع نمی شوند، قانون گذار گفته که حقوق و دستمزد سالانه تعیین شود.

وزیر کار گفت: در جلسه آتی به دنبال این هستیم که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بانک ها در حوزه مسکن کارگری بحث و گفتگو کنند تا در بحث یک میلیون واحد مسکونی بتوانیم کمک ویژه ای به جامعه کارگری کنیم تا مسکن دار شوند که کار بزرگی است.

 

حاشیه جلسه هیات دولت

 

وزیر کشور: تشکیل استان تهران غربی در دست بررسی است

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه های نظارتی پاسخ درخواست صلاحیت داوطلبان را به‌صورت متمرکز برای هیات‌های اجرایی ارسال می‌کنند و این هیات‌ها فرصت دارند تا به مدت دو هفته بعد از ارسال پاسخ، صلاحیت داوطلبان را بررسی و نظرات خود را اعلام کنند

وحیدی درباره حکم شهردار «نسیم شهر» گفت: برای صدور هر حکمی باید نظر دستگاه‌های نظارتی را داشته باشیم و گاهی اخذ صلاحیت‌های لازم، زمان‌بر است. وی درخصوص اتصال صدور مجوزها در شهرداری‌ها گفت: کلان‌شهرها وصل شده‌اند و یک کار جدی در حال انجام است.

وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی تجمعات گفت: دولت، لایحه نحوه‌ برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها را به مجلس ارسال کرده است. 

وحیدی در مورد تشکیل استان «تهران غربی» گفت: این موضوع جزء درخواست بوده و در مسیر خود، در حال بررسی است اما هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است. 

 

شهردار تهران: قرارداد خرید ۷۹۱ واگن مترو منعقد شد

علیرضا زاکانی شهردار تهران هم در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: تأمین مالی برای حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰۰۰ دستگاه دو کابین گازسوز، ۱۰ هزار ون برقی، ۱۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار موتور برقی در این قرارداد انجام شده است که باید در مسیر مجوزهای داخل کشور اجرا شود.

 

وزیر دفاع: سامانه پدافندی شهید علی وردی رونمایی می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران از رونمایی یک سامانه پدافندی بردبلند به نام «شهید علی‌وردی» خبر داد و درباره رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران و تاثیر آن بر دیپلماسی دفاعی کشورمان اظهار کرد: ما از قبل هم ارتباط و تعاملات دفاعی با کشورهای مختلف را داشته‌ایم و رفع تحریم‌های تسلیحاتی، می‌تواند منجر به تعاملات بیشتر شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : ۸۰ برابر شدن سرعت نت با اجرای فیبر نوری

عیسی زارع‌پور  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه درباره علت کاهش سرعت اینترنت اظهار داشت: برای این ادعا باید شاهد و منطق داشته باشید. سرعت اینترنت هر ماه توسط مراجع اعلام می‌شود.

وی افزود: من بارها اعلام کردم تنها راه حل اساسی افزایش سرعت اینترنت در کشور، نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی، به ویژه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سراسر کشور به مرور اجرا می‌شود، عنوان کرد: تاکنون این کار در ۹۰ شهر از ۲۰۰ شهر به پایان رسیده است که با مراجعه به نشانی iranfttx.ir شهرهای تحت پوشش قابل مشاهده است.

زارع پور با تاکید بر اینکه سرعت ۸۰ برابری اینترنت در اختیار مردم قرار می دهیم، ادامه داد: به زودی تمامی شهرهای استان‌هایی که اسامی آن‌ها اعلام می‌شود، از سرعت‌های نزدیک به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برخوردار می‌شوند و اگر این اتفاق بیفتد، سرعت اینترنت همراه هم ارتقاء پیدا می‌کند.

 

حاشیه جلسه هیات دولت - ۵ مهرماه

 

سخنگوی دولت: برخورد دولت با برهم زنندگان بازار خودرو

بهادری جهرمی در پایان حضور اعضای کابینه با حضور در جمع خبرنگاران به مصوبات امروز وزیران اشاره کرد و گفت: هیات دولت امروز دو مصوبه داشت که یکی کنترل قیمت کالاهای اساسی در بازار و جلوگیری از افزایش کالاهای اساسی و کالاهایی که در زنجیره تولید این کالاها قرار دارند و دیگر تدبیر سیستم گرمایشی در فصل سرما، بود. 

 علی بهادری جهرمی بیان کرد: دولت موافقت کرد که سود بازرگانی کالاهای اساسی اعم از روغن، انواع روغن، روغن پالم و دانه‌های روغنی صفر باشد و از ابتدای سال این محاسبه صفر منظور شود تا در واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصولات و یا دانه‌هایی که مورد مصرف تولید صنعت روغنی و یا کشاورزی قرار می‌گیرند کاهش هزینه یا کنترل تورم هزینه‌های آنها را داشته باشیم.

دبیر هیات دولت با بیان اینکه دولت با کسانی که بخواهند بازار خودرو را به هم بریزند برخورد خواهیم کرد، گفت: در حوزه خودرو سازی ویژه خودروسازی خصوصی گزارش های اولیه مبنی بر تخلف، از سوی دستگاه های دولتی و نظارتی  ارائه شده و رییس جمهور تاکید دارد با دقت نظر موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه