English

در دیدار با وزرای خارجه ایران و اکوادور مطرح شد:

نقشه راه توسعه روابط ایران و اکوادور ترسیم شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با گوستاو مانریک، وزیر امور خارجه اکوادور در محل اقامت خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

نقشه راه توسعه روابط ایران و اکوادور ترسیم شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان تقویت روابط با کشورهای حوزه آمریکای لاتین را برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت دانست و گفت: اخیرا به‌همراه رئیس‌‌جمهور سفری به آمریکای لاتین داشتیم و امیدوارم در مرحله آتی فرصت دیدار از کشور شما به‌منظور تقویت روابط دوجانبه فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین عضویت اکوادور در شورای امنیت سازمان ملل را تبریک گفت و افزود: مواضع سازنده کشور شما موجب اعتبار شورای امنیت خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران گفت: باوجود تحریم‌های آمریکا، پیشرفت‌های زیادی به‌ویژه در زمینه‌های تکنولوژی در ایران داشتیم و ما هیچ‌گونه محدودیتی برای توسعه روابط با اکوادور نداریم.

امیرعبداللهیان افزود: لازم است نقشه راه توسعه روابط دو کشور را ترسیم کنیم. همچنین از گسترش روابط دو کشور در مجامع بین‌المللی استقبال می‌کنیم.

گوستاو مانریک، وزیر امور خارجه اکوادور نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در زمینه‌های مختلف زیرساختی، انرژی، گردشگری، فرهنگی، شیلات و آبزیان هستیم و مشورت‌ها و گفت‌وگوهای مشترک را برای تقویت روابط دو کشور ادامه خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه