English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

میدان‌داری ورزش کشور و امور جوانان توسط کیومرث هاشمی

کیومرث هاشمی که با ۱۶۷ رای، اعتماد مجلس یازدهم را کسب کرد، حال سکاندار و میدان دار عرصه ورزش و امور جوانان کشور در دو سال باقیمانده از عمر دولت سیزدهم شد.

میدان‌داری ورزش کشور و امور جوانان توسط کیومرث هاشمی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، دوم مردادماه امسال بود که حمید سجادی وزیر وقت ورزش و جوانان به دلیل عوارض در اثر سقوط بالگرد و ادامه روند درمان، استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.


سجادی رفت، هاشمی آمد

البته در این میان نمایندگان مجلس هم از قبل، در صدد استیضاح سجادی بودند. در هرحال، به دنبال موافقت حجت الاسلام رئیسی با این درخواست، کیومرث هاشمی از دهم مردادماه به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد.
با روی کار آمدن هاشمی در وزارت ورزش و جوانان، گمانه‌زنی ها برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان بالا گرفت و از هر مقام در هر جایگاهی سخن به میان آمد و در نهایت این کیومرث هاشمی بود که آب پاکی روی دست همه آنانی که گمانه زنی می‌کردند ریخت و اعلام کرد که خودش برای تصدی این پست قرار است به مجلس معرفی شود.

البته سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور با صحه گذاشتن روی این ادعای سرپرست وزارت ورزش و جوانان، ۲۰ شهریورماه از ارسال نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر معرفی «کیومرث هاشمی» به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد.


موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟

مجلس هم هفته قبل اعلام کرد که ۲۷ شهریور جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی در صحن علنی انجام می‌شود که چنین شد و هاشمی از نمایندگان رأی اعتماد گرفت.

کیومرث هاشمی با  ۱۶۷ رای موافق، ۵۷ رأی مخالف، ۱۲ رأی ممتنع،  یک رأی باطله، از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر رأی اعتماد گرفت و به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر امروز در صحن علنی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: کمیسیون تخصصی فرهنگی بعد از تحقیقات بسیار به پیشنهاد آقای رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان نظر مثبت داد، این نظر مثبت کمیسیون تخصصی به آقای کیومرث هاشمی به معنای آن است که ایشان با فاکتورهای متعدد توانسته نظر همکاران را جلب کند.
محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس هم در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، یکی از ویژگی‌های مثبت هاشمی را شناخت خوب از حوزه ورزش دانست و گفت: مهندس هاشمی از رده‌های پایین از روستا و شهرستان گرفته تا رئیس سازمان و رئیس کمیته ملی المپیک که بالاترین مقام ورزشی در دنیا است را تجربه کرده و انتظار می رود با حمایت مجلس و دولت جایگاه خوبی را برای ورزش تعریف کند.
نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین تاکید کرد: کشور ما در اسطوره سازی بی نظیر بوده و در کنار این مسئله ما در اسطوره سوزی نیز کم نظیر هستیم! چرا که هیچ برنامه های برای حفظ اسطوره‌های ورزشی نداریم. چرا امروز پیشکسوتان و چهره‌های شاخص ورزش را رها کرده‌ایم و از ظرفیت این عزیزان استفاده نمی‌کنیم. کسی می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند که شناخت خوبی داشته و مدیر توانمندی باشد.

سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم موافق دیگری یود که از دید وی وزیر پیشنهادی نه مدیر غیرتخصصی است و نه مدیر آسانسوری و تمام مراحل را پلکانی طی کرده است، از ورزش فهم دارد، می داند ورزش چه جایگاه مهمی در توسعه کشور دارد. می داند ورزش صرفاً مربوط به حوزه ذهن و جسم نیست، بلکه ورزش ربط بسیاری با سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ دارد.

زهره الهیان نماینده مردم تهران با اشاره به سوابق و عملکرد هاشمی بیان کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مدیر انقلابی ،خوش سابقه و مدیری که در طول سالیان از مراتب پایین و از کف جامعه ورزشی کار خود را شروع کرده  و به توانمندی خوبی رسیده است. ریاست ملی کمیته المپیک ، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش و رییس فدراسیون‌های ورزشی و اداره کل تربیت بدنی استان‌ها و نماینده ورزشی ایران در یونسکو و سرپرست کاروان ورزشی المپیک جوانان در سنگاپور بود که نشان از عملکرد خوب وی است.
مهرداد گودرزوند چگینی نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به عنوان مخالف تاکید کرد: متاسفانه رویکرد اعتماد به جوانان و برنامه محوری هیچکدام در برنامه‌های آقای هاشمی دیده نمی‌شود و راهکارهای حل این مشکلات وجود ندارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای هاشمی در ۳۰ سالی که در ورزش و مناصب مهم و کلیدی کشور بودند، چه عملکردی از خود نشان دادند؟ امروز بسیاری از ورزشکاران ملی که مهاجرت می‌کنند، از بی توجهی های وزارت ورزش و جوانان و سازمان تربیت بدنی رنج می برند. چون به جایگاه واقعی آنها در ورزش توجه نشده است.علیرضا ورناصری قندعلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خواستار اعلام برنامه از سوی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در خصوص نظام سلامت اداری ورزش و شفافیت باشگاه‌های ورزش کشور، ایجاد فرصت برای همگان شد و پرسید که آیا باید همچنان شاهد تعارض منافع باشیم.

وی گفت: همچنین در برنامه‌های هاشمی، واگذاری بخشی از ورزش به نهادهای خصوصی یا دانش بنیان ها مشخص نیست.سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس به عنوان مخالف دیگر گفت: وزیر پیشنهادی با وجود ویژگی‌های قابل توجه در عرصه مدیریت ورزشی، در سایر حوزه‌های جوانان کار نکرده و با مطالعه برنامه‌های پیشنهادی نیز کاملا مشخص است که در این قسمت که از بخش‌های بسیار مهم فرهنگی و اجتماعی کشور به ویژه در مباحث ازدواج، نشاط اجتماعی، اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی و ... است برنامه امیدبخشی ارائه نشده است.

براساس این گزارش، از جمله سوابق هاشمی در حوزه ورزش می توان به «معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای سازمان تربیت بدنی»، «معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش»، «سرپرست فدراسیون فوتبال»،« رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران»، «عضو هیئت رئیسه شورای المپیک آسیا» ،« نائب رئیس فدراسیون فوتبال مدارس آسیا»، « نماینده ورزشی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو»، «‌رئیس امور مجامع فدراسیون های ورزشی کشور» و همچنین مدیر کل تربیت بدنی در دو استان همدان و یزد اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه