English

کمیسیون مشترک کنسولی ایران و چین در آینده نزدیک برگزار می‌شود

سفیر ایران در چین و مدیرکل کنسولی وزارت خارجه این کشور در دیدار با یکدیگر بر برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی بین وزارت خارجه‌های دو کشور در آینده نزدیک تاکید کردند.

کمیسیون مشترک کنسولی ایران و چین در آینده نزدیک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محسن بختیار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با "وو‌شی" معاون کنسولی وزارت امور خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر ایران پس از این دیدار در صفحه شخصی خود در برنامه ایکس نوشت: ارتقای سطح خدمات کنسولی، ارائه تسهیلات بیشتر در زمینه صدور ویزا در دوره پساکرونا و خدمات بانکی و همچنین برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی بین وزارت خارجه‌ دو کشور در آینده نزدیک، از جمله مواردی بود که در دیدار با خانم وو‌شی، مدیرکل کنسولی وزارت خارجه چین موردتاکید قرار گرفت.

پیش‌تر ۲۹ مرداد ماه در گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و مباحث بین‌المللی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک انتصاب مجدد وانگ‌یی به‌عنوان وزیر امور خارجه چین، مناسبات دو کشور را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در راستای اجرای توافقات روسای‌جمهور دو کشور، پیشبرد برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله را در مسیر درست ارزیابی و مورد تاکید قرار داد.

وانگ‌یی نیز ضمن ارائه ارزیابی مثبت از مناسبات راهبردی دو کشور، در این گفت‌وگو دیدگاه کشورش در خصوص نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی و موضوعات مرتبط با گسترش اعضا را مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین درباره ابتکار کمربند راه نیز طرف ایرانی را یک عضو مهم در این ابتکار دانست و حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست آتی کمربند راه را مهم خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه