English

وزیر کشور:

ابلاغ شیوه نامه های تبلیغات انتخاباتی به زودی/ امسال انتخابات تناسبی نداریم

وزیر کشور با اعلام حذف انتخابات تناسبی، گفت: شیوه‌نامه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به زودی ابلاغ می‌شود .

ابلاغ شیوه نامه های تبلیغات انتخاباتی به زودی/ امسال انتخابات تناسبی نداریم

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی درباره قانون جدید انتخابات گفت: انتخابات در ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، انتخابات در ایران نماد مردمسالاری دینی است. بنابراین دقت، سلامت، امنیت، سرعت و صحت نکات مهمی است که در ۴۰ انتخابات گذشته در انقلاب اسلامی، مد نظر بوده و سلامت انتخابات ما بسیار زبانزد است.

وزیر کشور تأکید کرد: قانون جدید تلاش دارد همین مفهوم را تقویت کند.

وی درباره جزییات قانون جدید انتخابات ادامه داد: از نکات مهم این قانون و تفاوت آن با قانون قبل، موضوع پیش ثبت نام است که از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود. پیش ثبت نام یک فرصت طلایی برای اطراف قضیه ایجاد می‌کند تا مسائل انتخابات را دنبال کند.

وحیدی تصریح کرد: نکات دیگری که در این دوره از انتخابات داریم، بحث شفافیت مالی است که برای آن شیوه نامه تهیه و ابلاغ شده است.

وزیر کشور افزود: موضوع تبلیغات هم در قانون حدید انتخابات پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه فرصت و اختیار کافی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، از تخریب جلوگیری‌ می کند. همچنین مواعیدی را برای بررسی بیشتر در اختیار قرار می‌دهد.

وحیدی با تأکید بر اینکه اگر کسی در پیش ثبت نام شرکت نکند، فرصت را از دست داده است، یادآور شد: بنابراین، کسانی که تمایل دارند برای پیش ثبت نام اقدام کنند، باید اسناد و مدارک خود را آماده کنند.

وی تصریح کرد: در پیش ثبت نام مدارکی مانند مدارک تحصیلی، پایان خدمت برای آقایان، عدم دو تابعینی بودن و … مورد نیاز است که برای کسانی که داوطلب واقعی هستند کمک خواهد کرد.

وزیر کشور با اشاره به تبلیغات نامزدها در قانون جدید انتخابات گفت: شیوه‌نامه آن به زودی ابلاغ می‌شود. برای نظارت بر تبلیغات کارگروهی تشکیل شده که بررسی آن را بر عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: انتخابات دارای ۲۵ فرآیند است اما آنچه که مردم در انتخابات بیشتر درگیر آن خواهند بود، احرازهویت و شمارش آرا است که با هماهنگی شورای نگهبان به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

 

حذف برگزاری انتخابات تناسبی در این دوره

وحیدی درباره حذف بند تناسبی شدن انتخابات برای تهران بیان داشت: تناسبی شدن انتخابات برای تهران پیش بینی شده بود که امروز در مجلس شورای اسلامی از قانون انتخابات با وجود مخالفان و موافقان برای این دوره از انتخابات حذف شد. البته این بند به طور کامل تناسبی نبود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه