English

مشاور رهبر انقلاب:

باید سفرای سوئد را از ممالک اسلامی اخراج کنیم

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به اهانت به قرآن کریم، اخراج سفرای سوئد از ممالک اسلامی را ضروری و لازم دانست.

باید سفرای سوئد را از ممالک اسلامی اخراج کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی در پی اقدام موهن جسارت به کلام‌الله مجید در سوئد بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل پیام مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

این دومین بار است که در چند هفتهٔ اخیر، در کشور سوئد به کتاب مقدس و آسمانی قرآن جسارت می‌شود. این اقدام زشت، حتی با معیارهای فعلی غرب و دمکراسی لیبرال سازگاری ندارد، مگر اینکه در پشت صحنهٔ آن هدف دیگری تعقیب شود.

آزادی در مکتب آنان این‌گونه توصیف می‌شود که فرد تا آنجا در انجام امور آزاد است که صدمه‌ای به دیگران نرسانَد. جدای از نارس‌بودن این نظریه، که بسیاری از متفکران آن را نقد کرده‌اند، وقتی عملی صدمهٔ روحی به بسیاری از ملت‌ها وارد می‌کند و امنیت جهان را با اقدامات افراطی طرفینی مهیای مخاطرات جدی می‌کند، نمی‌توان ساده‌انگارانه آن را در حد اعمال متعارف و مجاز دانست که ملاک آن‌ها را فقدان صدمهٔ حسی برای دیگران می‌پندارند.

گرچه بزرگان ادیان مختلف و بسیاری از مسئولان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی این عمل را محکوم کردند، ولی تکرار این اقدام پلید نشانگر ناتوانی این حد از ابراز تأسف است.

من پیشنهاد آقای سیدحسن نصرالله را مفید و لازم می‌دانم که کشورهای اسلامی سفرای کشور سوئد را اخراج کنند، حتی با این فرض که مملکت سوئد نیز عملی متقابل انجام دهد. غرب باید متوجه شود رعایت حریم قرآن در حدی است که روی همهٔ مناسبات کشورهای اسلامی با آن‌ها تأثیر می‌گذارد. علاوه‌براین، کشورهای اسلامی با چنین اقدامی از اعمال افراطی متقابل جلوگیری می‌کند و از امنیت جهانی حفاظت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه